On the rocks på Spegeln

I torsdags hade jag och Dan en mysig dejtkväll. Vi möttes strax efter klockan 17 utanför Spegeln på Stortorget. Spegeln är en biograf, men också en restaurang och bar. Det bästa är att man kan äta, dricka vin och titta på biofilm samtidigt!
 
I födelsedagspresent fick jag ett presentkort på Spegeln av mina vänner Athena och Peter, och var så taggad på lite torsdagslyx. Vi skulle se filmen On the rocks med Bill Murray och Rashida Jones. Vi började med att beställa vars ett glas rosé.
 
Och precis när filmen började kom maten in. Jag åt ugnsrostade rotfrukter med lite veganska röror och oliver. Dan åt en club sandwich som tydligen var något av det godaste han ätit.
 
Och filmen då? Jo, men alltså ändå ganska bra! Jag gillade den. Den var långsam och mysig och lite spännande. Lagom mycket vemod och ångest, samtidigt som kärlek. Dan tyckte den var tråkig dock, haha.
 
När filmen var slut promenerade vi hem genom ett regnigt Malmö. Vilken lyxig kväll med fin torsdagsdejt!

Kommentarer
Postat av: M

Så mysigt det verkar vara, att kunna sitta och äta och dricka, samtidigt som man ser på bio! Måste vi också testa! 💕

Svar: Det tycker jag att ni ska! :) <3
Sofie Strandberg

2020-10-13 @ 10:01:26

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0