Fredag och lördag: Luggbesvär, säsongsmiddag och helgjobb

Vi kikar på hur min fredag och lördag såg ut!
 
Fredag
Jag har lite problem med min lugg hörni. Jag har tröttnat redan! Den är för lång, för stripig, för platt och kräver 1 kilo hårspray.
 
Antingen så kör jag bara och låter det vara såhär, eller så klipper jag tillbaka till snedlugg om någon vecka. Jag känner mig liksom inte fin just nu, och jag känner mig väldigt mycket som mitt 25-åriga jag. Jag är liksom inte kompis med mitt 25-åriga jag. Det var en tid som var lite tuff och som jag känner att jag har vuxit ifrån. Kommer ihåg hur jag blötte, kammade, fönade och sprayade sönder mitt hår för om jag inte såg perfekt ut var inte jag perfekt och så kunde jag inte ha det. Men ni hör ju, så mycket ångest i denna lugg.
 
Kände mig i alla fall fredagsfestlig i prickig blus och mina favoritjeans.
 
Efter jobbet gick jag till ICA Hansa och köpte middag. Jag hade inte ätit varken färska majskolvar eller kronärtskocka den här sensommaren, så nu var det dags.
 
Jag och Dan hällde upp vars ett glas vin och kokte kronärtskocka med citron.
 
Mmmm, så gott med en klick vitlökssmör.
 
Och för en gångs skull åt vi middag vid köksbordet. Vi sitter nästan alltid och äter framför TV:n annars.
 
Jag testade också att äta majs med färskost, parmesan och chili flakes. MYCKET gott! Rekommenderar.
 
Lördag
Ny dag, ny lugg. Nej skojar! Men gick upp svintidigt på lördagen för att jobba.
 
Kände mig ändå lördagsfräsch i jeans, beige blus och mina favoritskor från Vagabond.
 
Malmö var såhär fint i morgonljuset.
 
Och här var då dagens kontor! Jag hade ansvar för fotomodellernas garderob bland annat.
 
Och så fick jag hänga lite med min lillebror, som faktiskt var en av modellerna.
 
På lördagskvällen hade jag ensamhäng hemma, tittade på Netflix-filmen Love, Guaranteed och åt sushi. På söndagen jobbade jag igen och sedan somnade jag på soffan när jag kom hem.
 
Klart slut från min helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0