Helgen: Septembervärme, naturvin och helgpromenader

Vi kikar på min helg!
 
Fredag
I fredags skulle det bli 17 grader varmt. Det var så härligt septembervarmt hela förra veckan!
 
Dagen till ära blev det klänning med bara ben och stickad tröja över.
 
Klänningen kommer från Adoore, men det har vi pratat om tidigare.
 
Först så jobbade jag och hade en fin och mysig dag på kontoret. Sedan kompade jag ut lite tidigare från jobbet eftersom jag jobbade helg veckan innan, och gick en långpromenad längs med havet.
 
Fick hem paket med två böcker jag beställt, en av dem var Alex Schulmans Överlevarna. Älskade Schulmans "Bränn alla mina brev" så tror att jag kommer gilla denna mycket också.
 
Och så avslutade vi kvällen med att äta tacos och titta på Idol. Fredagsmys! 
 
Lördag
Klockan 09 i lördags övningskörde jag med min kompis Niclas. Därefter åkte jag, Sarah och Niclas på loppis. Jag hittade finfina saker!
 
Bland annat tallrikar från Gustavsberg. Men mer om mina fynd i ett eget inlägg!
 
På kvällen gjorde jag och Dan oss i ordning.
 
Jag körde på det här med stickad tröja över klänning igen, haha.
 
Vi gav oss ut i septembersolen.
 
Och så åkte vi hem till Athena och Peter! De har köpt radhus i Staffanstorp och det var så mysigt att se hur de fått det. Dröm-radhus verkligen! Vi beställde pizza och drack vin.
 
Jag och Dan hade med oss en flaska vitt naturvin som jag tyckte mycket om. Stort tips för er som gillar naturviner. Så pratade vi och umgicks hela kvällen, så himla himla mysigt!
 
Söndag
Det blev söndag och jag åt chokladcroissanter till frukost.
 
Sen städade jag och Dan lägenheten och när det blev eftermiddag var det dags för en ny helgpromenad längs med havet. Älskar att gå långa promenader i höstvädret.
 
Eftersom det var söndag passade det ju med lite söndagsmiddag. Det var längesen vi åt spaghetti med köttfärssås, så nu var det dags. En vegetarisk version till mig som inte gillar blandfärs.
 
Alltså de här tallrikarna!!! Blev nöjd med min vego-köttfärsås också för den delen.
 
Resten av kvällen hängde vi i soffan. Vilken fin helg det blev, och vad mycket god mat jag åt!
 
Hoppas ni också haft det bra.

Kommentarer
Postat av: A

Förstår att du körde på stickad tröja över klänning två gånger, för det var ju en pangkombo! :)

Svar: Oh tack! :)
Sofie Strandberg

2020-09-25 @ 16:28:54

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0