Lite från vardagen

Hej kompisar!
Det har varit en hektisk vecka för mig och jag har inte riktigt haft orken att blogga. Men vill såklart komma in och säga hej ändå. Tänkte därför att vi skulle titta på mina senaste mobilbilder från vardagen. Det har varit mycket glass!
 
Regina drack apelsinjuice till frukosten i ett av våra möten och jag bara LÄGG AV. Är så trött på min ständiga yoghurt och müsli-frukost. Apelsinjuice känns som guldkant på vardagen. Dricker det varje morgon nu, haha.
 
Köpte den senaste Twisterglassen. Så fin den var! Och jag gillade den, lite mer mild i smaken liksom.
 
I helgen var det äntligen lite sol och jag och Dan gick en långpromenad.
 
Ner till Slottsparken.
 
Och vidare mot kyrkogården vid Gustav Adolfs torg. Hej våren!
 
Jag köpte mjukglass med daimströssel och glutenfri strut i Slottsparken. Trodde att storlek "mellan" skulle vara lagom, men hade verkligen räckt med en liten haha. Får sån panik när glassen börjar smälta och hetsäter.
 
Köpte den här tunikan på Lindex i helgen och tycker den är så skön.
 
Har den till jeans än så länge, men tänker att den är skön till bara ben i sommar.
 
Regina sa att den gamla Twistern smakade mycket mer än den nya och jag var tvungen att köpa den för att jämföra, kom inte ihåg hur den smakade. Käkade alltså glass och jobbade i vår gungstol.
 
Läser just nu Klubben av Matilda Voss Gustavsson som handlar om kartläggandet av Jean-Claude Arnaults sexuella trakasserier och våldtäkter. Flera intervjuer med kvinnor som blev våldtagna och trakasserade av honom, och hur kulturvärlden visste men höll tyst om det. Mycket, mycket bra och viktig!
 
Idag tog jag en promenad i solen efter en arbetsdag full med möten. Var helt slut och unnade mig lite gelato från Bar Italia i Västra Hamnen. Mycket glass i det här inlägget som sagt! Dagens glassmaker blev choklad och pannacotta med hallon, mmmm.
 
Vår bil är ännu mer försenad. Vi skulle fått den i mars och nu är den försenad till juni. Så nu orkade vi inte mer och bad om en lånebil, och den här skönheten hämtade vi idag. Så många utflykter vi ska göra nu!
 
Hoppas ni har haft en fin vecka och tar hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0