Bröllopsdag på Örenäs Slott

Nu får ni hänga med på vår bröllopsdag på Örenäs Slott!
 
Förra tisdagen packade jag och Dan en väska med lite övernattningskläder och sedan körde vi mot Glumslöv.
 
Och checkade in på Örenäs Slott! Vi skulle fira att vi varit gifta i två år med en övernattning.
 
Där borta skulle vi bo!
 
På Örenäs Slott kan man bo antingen inne i slottet eller på annexet utanför, men vi hade bokat ett rum inne i slottet. Vi var mycket pepp på en slottsövernattning och rummet var så fint!
 
Hej utsikten.
 
När vi hade lämnat våra saker på rummet gick vi runt i slottet för att kika lite.
 
Här kan man sitta och dricka vin heh.
 
Eller här för den delen.
 
Vi gick en promenad i slottsträdgården. Vädret var sådär, men det regnade inte så det var ändå okej.
 
Vi skulle inte äta middag förrän 19.30, så vi hade ett par timmar där vi kunde göra lite vad vi ville. Hänga vid poolen till exempel! Mmm, baaada <3
 
Vid 17 var det dags för oss att göra oss i ordning. Men först lite bubbel!
 
Sminkade mig länge i dagsljus.
 
Och sedan var jag redo för middag! Hade en ny klänning från H&M på mig dagen till ära.
 
Dags för trerätters middag. Gullig man <3
 
Hej!
 
Till förrätt åt jag rom med potatis, creme fraiche och majonnäs. Mmm, mycket gott.
 
Till varmrätt blev det kummel med rökta musslor, kapris, haricots vert och potatispuré.
 
Och efterrätten var något så fräscht som maräng med citronkräm, färska bär och vaniljglass. GOTT. Blev så otroligt mätt.
 
Vi avslutade middagen med en drink och lite kaffe på terrassen.
 
Sedan gick vi en kvällspromenad innan det var dags att sova.
 
Morgonen efter åt vi en mycket god frukostbuffé innan det var dags att checka ut.
 
Vilken fin bröllopsdag det blev! Fler lyxiga övernattningar tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0