Helgens kläder ✨

Vill ni veta vad jag hade på mig fredag till söndag? Klart ni vill! Här kommer ett inlägg helt ägnat just det.
 
Fredag
I början av sommaren köpte jag två stretchiga fodralklänningar på KappAhl. En svart och en beige. Dessa har jag knappt använt och nästan glömt bort. Tills jag i förra veckan kom på att jag kunde använda dem som en bas! Att ha under olika blusar och skjortor, nästan som kjolar.
 
Så i fredags matchade jag den svarta klänningen med den här toppen från Lindex.
 
Kul att magen fick synas lite extra.
 
Lördag
I lördags skulle jag och Dan först hem till Julia för att hämta lite bebiskläder som hon hade lagt undan till mig. Så himla, himla snällt! Sen skulle vi hem till mina föräldrar på middag.
 
Hade den svarta klänningen som bas igen och annars en gammal topp från KappAhl.
 
Mer från kvällen i ett annat inlägg!
 
Söndag
I söndags skulle jag och Dan på söndagskräftskiva hos Carro och Johan i Bjärred.
 
Tog på mig en svart klänning från Åhléns som jag köpte i julas och fortfarande passar. Till det hade jag gravidleggins från Lindex.
 
Blev mycket svart den här helgen, men avslutade i alla fall veckan med röda läppar.
 
Längtarrr tills jag ska till frisören nästa vecka. Håret behöver verkligen lite kärlek just nu.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej,

Jag har en fråga gällande när ni försökte bli gravida, visst har du tidigare skrivit att ni körde Ägglossningstest? Vilka använde ni er av och tyckte du att det fungerade bra? Jag får inte rätt på NC Advanced.. får liksom ingen glad fast gubbe och börjar nu oroa mig för att något är fel.

Tacksam för svar! :)

Svar: Hej! Jag använde Clear Blue Advanced. Men ärligt talat funkade det sådär. När vi gjorde fertilitetsundersökningen och läkaren undersökte mig sa hon att jag skulle ha ägglossning om ett par timmar. Hon kunde se det för att ägget var så stort, och att det skulle släppa när som. Men jag hade tagit ägglossningstest samma dag som visade negativt. Det visade positivt dagen efter, men då hade ju ägget redan släppt. Clear Blue booorde ha visat positivt dagen innan eller i alla fall samma dag som jag hade ägglossning.
Det är såklart bra att kolla upp om du är orolig! Men du bör inte stirra dig blind på ägglossningstesten. Har pratat med många barnmorskor som säger att man inte bör gå efter dem.
Mäter du din temperatur? Det kanske kan vara något att testa istället!

LYCKA TILL!
Sofie Strandberg

2021-09-01 @ 11:01:17
Postat av: Anna

Hej och stort tack för svaret!
Oj vad märkligt, förstår att det verkligen inte går att lita på ÄL-tester helt och hållet då! Jag fick tillslut en fast glad gubbe igår kväll men nu har det varit lite svårt att få till det igår och imorse, förhoppningsvis kan det gå ikväll. Jag mäter min temperatur så vi håller tummarna att det går vägen!

Lycka till själv med ditt äventyr! Så spännande! :)

Svar: Oh vad skönt att du fick en fast gubbe! Håller tummarna för er! Jag tror att det bästa är att tänka att runt dag XX i cykeln får du ägglossning, och att man försöker runt den tiden. Istället för att stressa med ÄL-tester. Och spermierna överlever i kvinnans kropp i upp till 5 dagar :) Så man behöver ju inte försöka exakt samma dag man har ÄL.
Tack snälla <3
Sofie Strandberg

2021-09-02 @ 16:24:34

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0