Lite från veckan

Den här veckan har jag inte gjort mycket. Jag har jobbat, gått promenader, ätit och sovit. Men en och annan grej har jag ändå lyckats dokumentera.
 
Till exempel en liten hiss-spegelselfie när jag var på väg till stan i tisdags. Promenerade ner i sensommarvädret.
 
Jag fixade ÄNTLIGEN mina naglar. De hade blivit så långa under sommaren. Den här gången gjorde jag fransk manikyr.
 
Blev mycket nöjd och känner mig höstredo. Jag har aldrig varit en person som har haft fina naglar. Jag har alltid bitit på dem och aldrig orkat lägga ner tid på att måla själv. Men sen jag började gå iväg och få dem fixade känner jag mig så fin. Nu lägger jag 1 timme i månaden på dem, och så är de alltid fina? Blir glad varje gång jag tittar på mina händer nu. Så värt!
 
Jag testade ett nytt recept i veckan. Det kanske inte ser jättegott ut här, men det var det! Lax med vitkål, grädde, citron och dill. Det blev dessutom över till två lunchlådor – perfekt! Receptet hittar ni på Sofia Woods blogg här.
 
Igår tog Dan sin andra vaccinationsspruta. Det ösregnade och jag var snäll och körde honom. Satt sedan och jobbade via telefonen i bilen medan han blev klar.
 
Har börjat följa det här roliga kontot på instagram där det postas mycket om olika stjärntecken. Tycker det är så roligt för jag är en TYPISK fisk verkligen. Jag är känslig, fastnar mycket i mina egna tankar, fantasifull och bara allmänt naiv? Haha.
 
Som sagt!
 
Igår tog jag en promenad till Chocolatte på Malmö Saluhall efter tips från Regina.
 
Köpte två praliner var till mig och Dan med smak av kola med brynt smör och prinsesstårta. Mycket goda, men helt för små.
 
Till middag gjorde vi varma mackor. Dans gjorde sina mackor med ost, skinka, dijonsenap och chiliketchup och jag gjorde kantarellmackor. Sedan tittade vi på En kväll för vår planet innan det var dags att sova.
 
Nu är det fredag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart gör du dina fina naglar? :)

2021-08-30 @ 16:47:36
Postat av: Anonym

Vart gör du dina fina naglar? :)

Svar: På Hang Lounge i Malmö, vid Triangeln! :)
Sofie Strandberg

2021-08-30 @ 16:47:36

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0