Julafton 2021

Glad annandag jul! Vi kikar på hur vår julafton såg ut.
 
Jag och Dan har lärt oss nu att det tar ganska lång tid att göra sig i ordning och packa ihop allt med en liten bebis. Så vi gick upp mycket tidigt. Frans var exemplarisk och sov nästan hela morgonen.
 
Jag hade på mig en klänning från Indiska som jag köpte på Black Friday. Här hittar ni den!
 
Strax innan klockan 12 packade vi vagnen full och satte Frans i babysittern. Dags att köra till Löddeköpinge!
 
Och tänka sig, det blev en julafton med snö trots allt!
 
Jag och min lilla gullunge.
 
Frasse var julig i kläder från Polarn och Pyret. Äter snart upp honom <3 <3 <3
 
Hemma hos mamma och pappa var det uppdukat med långbord i vardagsrummet.
 
Och under granen låg klappar och väntade.
 
Min lilla familj <3
 
Strax efter klockan 13 blev det dags att äta. Julmaaat! Var mycket taggad då jag knappt ätit någon julmat i år.
 
Frans sov genom hela middagen så både jag och Dan kunde sitta lugnt vid bordet.
 
Klockan 15 tittade vi på när Tareq Taylor tände ljuset och grät en skvätt över hans hyllning till sin mamma. Sedan var vi några som inte var jättepepp på Kalle och gick ut en kort promenad i det iskalla vädret.
 
Det var minus 6 grader kallt.
 
Vid 17-tiden fikade vi och sedan var det dags att öppna julklappar.
 
Dan och Frans var pepp! Eller, Dan i alla fall. Frans sov mest.
 
Och när klockan började närma sig midnatt var det dags att ta på vår julpyjamas och sova.
 
En fin och mysig, men annorlunda julafton. Det blir något annat såklart när man går undan hela tiden för amning, blöjbyten och annat. Men nästa år är Frans 1 år och då kommer julen vara hundra gånger roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0