Lördag, söndag och måndag: Utomhusfikor, gym och BVC

Vi ska kika på hur vår helg + måndag såg ut!
 
Lördag
Natten till lördagen var en riktigt bra natt. Frans sov längre än 1,5 timme i stöten och jag kände mig ganska utvilad. Bra jobbat Frasse! Mer av det tack! Vi skulle träffa Dans bröder med familjer på utomhusfika och jag fräschade upp mig lite inför dagen.
 
Vid 11 packade vi ut kaffe, julmust, saffransgifflar och punschrullar med pepparkakssmak. Vi pratade om förlossningen, första tiden med Frans och så fick Frans fina presenter <3 Det var svinkallt ute, men är glad över att vi kunde ses ändå.
 
Vid 12.30 kände vi alla oss ganska klara med utomhusfikandet. Så jag, Dan och Frans gick upp till vår lägenhet och jag ammade. Vid 14-tiden tänkte jag springa en snabb vända på stan helt själv. Kände mig som världens sämsta person, samtidigt som det var välbehövt. Jag ammade, pumpade och förberedde ersättning precis innan jag stack och kände ändå "Hur ska de klara sig?!" haha. Jag är i alla fall väldigt glad över att min vinterjacka äntligen går att knäppa.
 
Någon timme senare var jag hemma igen. Hann lämna tillbaka kläder, köpa två nya bodies till Frans och en julklapp till Dan. Har aldrig varit så snabb på stan någonsin tidigare. Efter maten tittade jag på nya Sex and the city-serien "And just like that..". Vet inte helt vad jag tycker än?
 
Dan läste om det här maggreppet i en tidning vi fick av BVC och ville testa det på Frans. Frans var förvånansvärt underhållen! Älskar de här kinderna!! <3
 
Söndag
Det blev söndag och jag var tvungen att springa ner till vårdcentralen eftersom jag fått urinvägsinfektion nu efter kejsarsnittet. Tydligen är det ganska vanligt, men känner att snälla det kan väl räcka nu? Orkar inte springa till läkare hela tiden.
 
I vilket fall som helst så skulle vi ha ytterligare en utomhusfika på eftermiddagen. Vi packade vagnen full med bebis, kaffe, julmust och glögg.
 
Och så träffade vi Sarah, Niclas, Sixten, Carro, Johan och Oscar utanför vår lägenhet. Alla hade med sig lite smått och gott till fikan. Det var så mysigt att ses! Tyvärr så regnade det och var ganska kallt. Men det blir väl lätt så när man utomhusfikar i december.
 
Vid 16-tiden gick vi in till lägenheten igen, ammade och lagade mat.
 
Sedan var det dags för Frans att gymma lite. Dan är väldigt mån om att Frans ska ligga på mage lite varje dag. "Han ska bli stor och stark och gå tidigt" säger han. Efter maten tittade vi på Harry Potter och sedan somnade vi tidigt.
 
Måndag
Det blev måndag och dagens enda mål var att ta sig till BVC. BVC ligger cirka 10 minuter ifrån oss, men allt tar verkligen längre tid med en bebis. Och mitt i allt behövde jag byta förband på mitt snitt och ja, låt oss säga att vi anlände 3 minuter innan vår bokade tid. Vi ska bli bättre på det här med planering!
 
Efter en kort promenad efter BVC-besöket, hängde vi bara hemma resten av dagen. Frans kräks en del just nu så Dan tycker det är onödigt att klä på honom kläder haha.
 
Och lite såhär känns det just nu. Julen blir verkligen annorlunda i år. Jag och Dan orkar inte klä någon gran och jag har inte någon särskild julkänsla. Jag som älskar julen, men det får bli lite vad det blir i år helt enkelt. Nästa år, när Frans är äldre, kommer det säkert vara annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Mia

Han är så söt! Kram. God jul.

Svar: Tack snälla! God jul!
Sofie Strandberg

2021-12-16 @ 14:21:47
Postat av: A

Så fin Frans är! Och sån fräsch mamma du är😍 Så himla mysigt att du delar med dig av tiden med nyfödd bebis, känns lite som en trygghet för mig som väntar samma upplevelse i juni.

Svar: Tack snälla!!
Sofie Strandberg

2021-12-17 @ 08:20:13

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0