Nyårsafton 2020

Nu ska vi kika på min nyårsafton! Vi firade den tillsammans med Sarah, Niclas, Carro, Johan och deras lilla Oscar. Vi skulle börja dagen ganska tidigt och jag gjorde mig i ordning i den här glittriga klänningen från H&M. Jag velade ju lite fram och tillbaka på om jag skulle köpa den, men slog till. Det är ju bara nyårsafton en gång om året!
 
Hade också ett nytt rött läppstift från clinique som jag är mycket nöjd med.
 
Vi kom hem till Carro och Johan vid 15.30 och dukade fram försnacks. Älskar när man ses lite tidigare vid högtider, och liksom tar vara på dagen.
 
Mmm, hemgjord räkröra.
 
Och pizzaslices!
 
Ostar, oliver, löjrom och en massa annat gott.
 
Jag och Dan hade köpt finchampagne och skålade.
 
Strax efter 17 pratade jag och Dan med min familj över FaceTime. Alla var på eget håll, men det var så fint att prata och önska varandra gott nytt år.
 
Gott nytt år!
 
Sedan var det dags att börja med middagen. Vi hade beställt catering från Klostergatans Vin och Delikatess i Lund och behövde enbart värma maten.
 
Carro hade dukat så fint och nyårigt!
 
Till förrätt blev det hummersoppa med skaldjursterrin och syltad rödlök.
 
Oscar var pepp på sitt livs första nyårsafton!
 
Till varmrätt åt jag oxfilé med potatisgratäng och rödvinssky. Gooott. Oxfilén var helt perfekt tillagad.
 
Och till efterrätt chokladfondant med vaniljmousse och bärcoulis.
 
Vid tolvslaget gick vi ut, tände tomtebloss och tittade på fyrverkerierna.
 
Jag och min andra hälft <3 Älskar honom så mycket. Förra nyårsafton låg han hemma i halsfluss, men i år fick vi fira in det nya året tillsammans!
 
 Ett mysigt sätt att avsluta 2020 på. Nästa år ska jag försöka fotografera något annat än maten, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0