En lördag på Ivösjön

I lördags körde jag och Dan till Bromölla för att hälsa på min kusin Therese och hennes familj. Det var strålande väder och vi hade planerat en hel dag ute på Ivösjön.
 
Moa den gullisen fick en stråhatt av oss med kattöron och morrhår på. Moa älskar katter så detta var perfekt och stråhatten fick såklart följa med hela dagen <3
 
Och så åkte vi ut med båten. Tänk att Tesse och Stefan har detta härliga så nära sig!
 
Vi åkte ut till Ivö och Ivögården för att äta lunch.
 
Vi beställde vars en hamburgare med pommes och aioli. Mmmm!
 
Moa fick våfflor med grädde, sylt och bär.
 
Älskar henne så <3333
 
Sedan frågade personalen om vi kanske ville ge getterna i hagen lite lunch? Vad kul tyckte vi! Inte visste jag då att jag tydligen är jätterädd för getter och gärna har dem på behörigt avstånd. Tyckte att de kändes oberäkneliga, haha. Vad händer med mig, har blivit en sån stadstjaaaj.
 
Hejhej geten!
 
När getterna fått sin lunch var det dags att traska vidare.
 
En dag i solen kräver glass såklart. Jag frågade Stefan vad han skulle ha för smaker på sin glass och han skulle bara ha olika sorters kulor med smak av choklad. "Det kan inte bli för mycket choklad", sa han. Genidrag tänkte jag och valde chokladglass med noisettetopping.
 
När vi ätit upp begav vi oss ut på sjön igen, lade sedan till vid ett lite grundare ställe och badade.
 
Vid 17-tiden kände vi oss klara på sjön och åkte hem. Vi åt räkmacka till middag och umgicks tills klockan blev 22 och det var dags för oss att köra hem till Malmö.
 
Vilken fin dag med denna gulliga familj! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0