Midsommarafton 2021

Så var det dags att riva av midsommarbilderna! Vi anlände till Carro och Johan vid 12-tiden och fick en fördrink i handen när vi kom innanför dörren. Tack, tack! Vädret var varmt men inte jättesoligt sådär vid middagstid.
 
Carro och Lina! Somriga och fina <3
 
Niclas och hans två bodyguards. Nej skojar. Det är Dan och Lars såklart!
 
När klockan var 13 var det dags för vår medhavda lunch. Alla hade tagit med sig egen lunch att äta. Jag och Dan hade tunnbrödsrullar och drickyoghurt. Lars och Lina hade hemgjord sallad.
 
Sedan var Dan så taggad för han skulle korka upp sitt finbubbel! "Är det midsommar så är det!" sa han och korkade upp champagnen. Gud vad jag saknar bubbel.
 
Men jag var glad ändå och drack alkoholfri cider.
 
Vid 14-tiden kom solen äntligen fram och vi satte oss för att knyta kransar.
 
Och hur min krans blev vet ni redan.
 
Sedan var det dags för den årliga hoppbilden! Varje midsommar tar vi en bild där vi hoppar och ser skitroliga ut, haha. Sarah som är höggravid kunde ju såklart inte hoppa <3
 
Haha dessa alltså <3 Nästa år har vi två bebisar till med på dessa bilderna!
 
När klockan närmade sig 19 var det dags att äta. Vi dukade med överblivna blommor från kransknytningen.
 
Midsommarmaaaaat! Antagligen den godaste "varianten" av den traditionsenliga högtidsmaten? Även om det är typ samma.
 
När vi ätit lekte vi lekar! Alla hade förberett en lek, så vi hade åtta lekar att gå igenom 🎉
 
Som att kasta boll i ett nät som ens partner hade på huvudet.
 
Och charader! Jag ÄLSKAR charader. Här är Niclas en påfågel, haha.
 
Dan hade gjort en smaktävling. Han hällde olika läsksorter och kolsyrat vatten i åtta muggar och så skulle vi gissa smak och märke.
 
Efter alla lekar och mycket häng avslutade vi kvällen med jordgubbar och glass. Vilken midsommarafton! Med de finaste vännerna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0