Vår årliga Österlentripp

I lördags var det dags för vår årliga Österlentripp! Eller årliga och årliga, vi gjorde det för första gången i fjol. Men nu har vi bestämt att det ska vara en tradition! Jag hade på mig min Adoore-klänning dagen till ära.
 
Jag, Dan, min syster och hennes sambo Hampus körde till Lund för att möta upp resten av vår familj. Här har vi hela ligen! Från vänster: Annie, mamma, Dan, pappa, Christoffer, Alice, Sarah, jag, Hampus och Carl längst fram.
 
Vi började med att åka till Kivik och Kiviks musteri.
 
Dan, Carl, Alice och jag. Peppat gäng!
 
Vi var framme runt 11 och började med att äta tidig lunch. Eller ja, de hade inte så mycket gravidvänligt och glutenfritt. Men de hade minsann en glutenfri äppelpaj! Så en sådan fick det bli för mig.
 
Vi gick och kikade i deras butik.
 
Och i deras fantastiska trädgård.
 
Alice tog foto på sin namne, haha <3
 
Lillebror Christoffer!
 
Mina småbröder blev fem år igen och lekte med trähästar.
 
Och så kastade vi säck och hängde lite i trädgården. Sedan var det dags för oss att köra vidare.
 
Till en butik som heter En liten bit av medelhavet i Hammenhög.
 
Och OM det kändes som en liten bit av medelhavet! Här köpte vi souvenirer och njöt av innergården.
 
Därefter körde vi vidare. Två gulliga turister!
 
Till Backagården utanför Löderup.
 
Vi fikade och njöt av solen.
 
Vid 16 körde vi vidare till Karl Fredrik på Eklaholm.
 
Här var vi även förra året och jag tycker att det är så mysigt att gå runt här och strosa.
 
Jag kikade på Dahlior och så fick två vinglas följa med mig hem.
 
Dessa två! Älskar dem så <3
 
Vi avslutade dagen med att köra tillbaka till Kivik för att äta middag på restaurang Tryffelsvinet.
 
Carl och Christoffer fyllde år ett par dagar innan och det skulle såklart firas med presenter och allt!
 
Jag åt heltstekt entrecote och drack alkoholfritt bubbel. Gravid-livet.
 
Dan åt franskt vitt vin och åt pasta bolognese. Efter att vi ätit upp, beställt in lite efterrätt och öppnat presenter var det dags att köra hem igen. Vilken mysig dag. Och wow, Österlen hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0