Helgen: Pasta, färgglada ljus och padel

Herregud det är onsdag och jag har inte hunnit gå igenom helgen här på bloggen! Men det fixar vi nu, don't you worry. Jag vet att ni har legat sömnlösa på nätterna och undrat vad jag har gjort.
 
Fredag
Det var längesedan jag gjorde ett inlägg med kläder, så tänkte att vi ska riva av det lite senare. Jag gjorde mig i alla fall lite extra fin i fredags i reablus från MQ.
 
På lunchen mötte jag upp Pierre och gick till Välfärden för att äta lunch. Både jag och Pierre bor i Västra Hamnen och vi båda jobbar hemifrån, så vi tänkte att det kan vara trevligt att ta en lunch i området då och då. I alla fall, vi åt lasagne och jag åt en vegetarisk variant som var mycket god.
 
Eftersom det var fredag fick man efterrätt!
 
Pierre fotar alltid maten till sitt instagramkonto.
 
Efter lunchen jobbade jag undan och sedan var det dags att hålla helg. Sarah och Niclas skulle komma över på middag så jag findukade.
 
Ljuset i vardagsrummet!!
 
Jag bytte om, hällde upp ett glas vin och var pepp.
 
Klockan 18 kom Sarah och Niclas. Jag och Dan bjöd på pasta med tomatsås/köttfärssås. Sedan tittade vi på Bäst i test, spelade spel och umgicks tills det var dags att sova. Mysigt!
 
Lördag
På lördagen gick jag och Dan upp tidigt för att gå en helgpromenad.
 
Vi gick bort till Rosenvång och kaféet Geijersgatan 53.
 
Där åt vi frukost utomhus i form av varma mackor. Jag åt med avokado och Dan med ost och skinka.
 
Sedan traskade vi heeela vägen hem igen. En promenad på 1,3 mil blev det. Tack, tack.
 
Väl hemma tog vi det lugnt och sedan stack jag ner till stan en kort runda. Jag köpte färgglada ljus på Indiska.
 
Och den här fina klänningen! Sarah hade en likadan på sig i fredags och jag kände direkt att jag måste ha den <3
 
Vi avslutade kvällen med pastarester, tittade på Talang och gick och lade oss tidigt.
 
Söndag
I söndags kom Niclas och hämtade mig och Dan och så körde vi till Landskrona.
 
Där spelade vi padel med Carro och Johan. Vad kul det var!! Vill göra det fler gånger. Jag är ändå ganska nöjd med min insats, trots att det var första gången jag spelade.
 
Och så var helgen slut!

Kommentarer
Postat av: julia

fattar inte, äter du gluten igen? eller skrev du inte att du slutat

Svar: Det var glutenfri pasta! :)
Sofie Strandberg

2021-03-11 @ 12:42:31

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0