Stughelg på Skäret

Lördag
I lördags gick jag och Dan upp relativt tidigt, packade våra väskor och gjorde oss i ordning.
 
Vi skulle nämligen hem till vår kompis Hannahs stuga! Jag hade en ny blus från MQ och jeans från KappAhl på mig dagen till ära.
 
Jag och Dan hade lånat min pappas bil, och jag körde hela vägen. Vad bra det gick och vad kul det var! Vi har inte fått vår bil än, så jag kör inte jätteofta. Så det var bra att jag kunde få köra lite i helgen och få in vanan mer.
 
Hannahs stuga ligger på Skäret utanför Helsingborg. Här kan man vakna upp!
 
Vi anlände strax innan klockan 14, korkade upp bubbel och umgicks. Felicia, Bella och Regina intog en kudde på golvet.
 
Frédéric fixade brasan och hade stenkoll på den hela kvällen. Varmt och skönt!
 
På lördagen var vädret lite sisådär. Det regnade och snöade, men det var mysigt att hänga inne.
 
Det tyckte Bella också.
 
Regina och Frédéric fixade fördrink medan Hannah förberedde middagen.
 
Tadaaa! En otroligt god toast skagen som förrätt.
 
Jag älskar toast skagen! Kan äta det jämt och tröttnar aldrig. Med den här utsikten är det såklart ännu bättre.
 
Efter förrätten spelade vi Rackare som är den svenska versionen av Cards against humanity. Dan vann!
 
Till varmrätt serverades det pasta med chorizo i tomatsås, parmesan och basilika. Mmmmm, mycket gott. Sedan spelade vi Med andra ord och umgicks tills jag höll på att somna vid bordet. En jättemysig dag! <3
 
Söndag
På söndagen vaknade gag och Regina tidigt och gick en liten morgonpromenad i området.
 
Naturen här är helt fantastisk.
 
Vid 10-tiden hade resten av huset också vaknat och då lagades det en pangfrukost med amerikanska pannkakor, äggröra, bullar och pålägg.
 
Jag äter ju glutenfritt som ni vet, och Dan skulle hålla koll på det glutenfria brödet i ugnen. Som ni ser glömde han bort dem och de blev lite extra krispiga. Men de gick att äta ändå! Haha.
 
Efter frukosten började solen skina och vi bestämde oss för att gå en promenad.
 
Hej Skäret!
 
Väl hemma i stugan städade vi lite och packade ihop oss och sedan var det dags att köra hem.
 
Det var riktigt skönt att göra en break i vardagen och få komma iväg. Tack Hannah för en så fin och mysig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0