Vecka 10


Igår var det Internationella Kvinnodagen och min instagram fylldes med peppande och hyllande historier. Det var mycket fint att se.
 
Jag tänkte själv på min mamma som lade ner sin själ för att hålla ihop en familj med fyra virvelvindsungar och en man som ofta var ute på arbetsresor. Hur hon fick ihop vardagen, hämtade, lämnade, jobbade, städade, lagade mat, badade, hjälpte till med läxor, nattade och allt däremellan.
 
Jag tänkte på min mormor som på 60-talet var gift och hade småbarn, och medan många av hennes vänner var hemmafruar fortsatte hon att arbeta. Och att hon än idag säger "Jag är så glad att jag gjorde det!". Men hur hade hennes pension sett ut idag om hon inte hade gjort det?
 
Jag tänkte på min faster, mina kusiner, min syster och mina vänner. Alla häftiga kvinnor jag har runtom mig. Jag är så oerhört glad för dem. Jag är glad över att vi har varandra.
 
Jag är också glad över att tiderna har förändrats, men vi är långt ifrån klara. Och det får vi inte glömma.
 

Kommentarer
Postat av: M

Så fint skrivet! 😘❤️

2021-03-10 @ 13:51:15

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0