Vecka 13

Igår var jag så måndagsbakis så jag orkade inte ens öppna bloggen.
Blir ni också så? Bakis på livet? Jag blir det särskilt på måndagar, och kanske särskilt efter att man har vridit fram tiden en timme.
 
Men förutom det så är ju detta en väldigt härlig vecka – påskveckan! Som jag längtat. Jag tycker att vi firar med en liten påskveckolista.
 
Välkommen till påskveckan!
TACK!
 
Hur ser din påsk ut?
Jag ska fira påsk torsdag, lördag och söndag. På lördag ska jag fira med hela min familj. Har inte träffat alla sedan min födelsedag i februari, så det ska verkligen bli mysigt. På torsdag ska vi ha en liten påskmiddag med vänner här och på söndag ska vi fira med Regina och Frédéric.
 
Vad är det bästa med påsken tycker du?
Att våren närmar sig. Man riktigt känner det i luften, hoppet efter den långa vintern. Sen älskar jag traditioner och middagar och kompis/familjehäng. Dessutom är jag långledig!
 
Ska du äta något gott i påsk?
Sill och lax och ägg och räkor. Allt gott!
 
Något kul på TV?
Jag älskade Masked Singer i fredags, så det ska vi se på fredag igen. Annars hoppas jag att vädret är fint så man kan hänga ute så mycket som möjligt.
 
Något du hade velat göra i påsk som du inte kommer?
Åka utomlands hade ju varit roligt. Men generellt att träffa nära och kära. Nu kommer jag träffa en liten utvald klick ändå, men det är så många man längtar efter att få krama.
 
Helgens naglar?
Fixade dem i torsdags och nu är de ljuslila. Är mycket nöjd och det känns vårigt.
 
 
Hoppas ni har en fin tisdag. Här i Malmö är det 15 grader varmt och strålande sol, bara det är ju underbart. ☀️

Kommentarer
Postat av: M

Ska bli så mysigt med lite familjehäng på Påskafton! 🥳🐣
Så fina naglarna blev! ❤️

Svar: <3
Sofie Strandberg

2021-03-31 @ 11:02:23

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0