Lite från långhelgen

Hörni idag har varit en himla bra dag för mig! Livet är på topp på något sätt. Men ändå så fotograferar jag nästan ingenting? Vad händer?
 
Tittar just nu på Hela Kändis-Sverige Bakar och funderar på om man kanske ska baka lite småkakor i helgen? Då kan jag göra dem hur glutenfria jag vill! Är mycket trött på det glutenfria alternativet i affärerna just nu. Saknar tunnbröd, kardemummabullar och croissants. Och varför kostar en färdig glutenfri pizzabotten typ 40 pix?! Nej men ni hör ju.
 
Nu ska vi i alla fall titta på ett par bilder från långhelgen som kom och gick.
 
Torsdag
I torsdags var det Kristi himmelsfärd och jag och Dan hade absolut inget inplanerat. Det var fint väder så vi gick till Slottsparken för promenad.
 
Och bestämde oss för att äta lunch på Slottsträdgårdens café. Gullig kille!
 
Jag och Dan åt biff med stekt potatis och skirat smör. Mmmm, mycket gott var det.
 
Fredag
I fredags jobbade både jag och Dan. Men klockan 11.30 mötte jag upp min kompis Pierre för att käka lunch på Marie Antoinette vid Drottningtorget här i Malmö. 
 
Vi beställde in tacos – Pierre med fläsk och jag med halloumi. Spillde granatäpple över hela min skjorta, haha.
 
Marie Antoinette har ganska stora mellanrätter. Vi bestämde oss för att beställa in två rätter var och min andra rätt blev sparris med mynta, citron och glutenfritt knäckebröd.
 
Pierre beställde in råbiff. Viktigt att dokumentera maten!
 
Väl hemma jobbade jag klart för dagen och sedan sprang jag en runda. Avslutade med att läsa bok på balkongen i solen. Min och Sandras bokklubb läser just nu Överlevarna av Alex Schulman! Tycker om sättet Schulman skriver på. Har inte kommit så långt i boken än, men älskade hans Bränn alla min brev.
 
Resten av helgen fotograferade jag faktiskt ingenting. Men å andra sidan gjorde jag verkligen inte mycket. Vi såg Let's Dance-finalen, gick morgonpromenader och åt sushi. Ungefär. Nu längtar jag tills det händer lite mer i vardagen och om helgerna. Är verkligen trött på det här hänga hemma-livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0