Sommarlängtet

Hörni, detta regniga väder alltså. Jag längtar så otroligt mycket till sommaren nu. Idag sa de dessutom på nyheterna att de tror att pandemin kommer att ebba ut ordentligt i sommar. Det hoppas vi verkligen på!
 
För detta tänker jag göra i sommar:
 
Piffa balkongen med pelargoner och murgröna! Vi ska sopa rent den och putsa fönsterna. Sedan ska det bara piffas med blommor och alla möbler ska sättas på plats. Sen är vi så redo för balkonghänget!
 
Fira midsommar hemma hos Carro och Johan och leka roliga lekar.
 
Åka till Österlen och upptäcka mysiga hörn, besöka Karl-Fredrik på Eklaholm och äta bärbuffé på Eriksgården.
 
Åka till min mormor i Kristianstad och dricka bubbel på hennes balkong.
 
Och dricka ännu mer bubbel och drinkar på soliga balkonger.
 
Ta många och långa kvällsdopp på Scaniabadet.
 
Gå på loppisar och köpa nya vinglas!
 
Äta glass, gärna en om dagen.
 
Gå långpromenader i Västra Hamnen.
 
Åka till min morbrors familj i Sölvesborg.
 
Ha på mig sommarkläder och vara så glad över att det är varmt och skönt.
 
Hänga med kompisar i parken.
 
Bada i mammas och pappas pool.
 
Äta en maffig frukost ute i solen.
 
Åka båt på Ivösjön med min kusin.
 
Och avsluta hela sommaren med en ordentlig kräftskiva.
 
Snart, snart, snaaaart är sommaren här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0