De första dagarna som föräldraledig

Imorgon har jag varit föräldraledig en vecka! Oj vad tiden har gått fort, mycket fortare än vad jag trodde att den skulle göra. Är ändå tacksam för det, och kanske är det för att jag har hittat på lite saker och inte bara sitter hemma och väntar på att bebisen ska komma.
 
Detta har jag gjort mina första dagar som föräldraledig.
 
Förra tisdagen gjorde jag mig i ordning för att åka in till kontoret en sista gång.
 
Hittade en klänning i garderoben som jag fått av min vän Sandra för ett tag sen. Den funkade även för gravidmagen så det blev jag glad för.
 
På kontoret bjöds det på lunch från Burobowl! Mmm. Åt en bowl med tofu.
 
På kvällen gjorde jag och Dan hemgjorda räkmackor. Viktigt att man har så mycket räkröra så att det rinner ut på tallriken.
 
Sedan påbörjades ledigheten! Vi skulle ha Thanksgivingmiddag till helgen, så jag småpiffade lite inför det. Bland annat bakade jag en pecannötspaj. Tycker denna är så god! Ska baka den till jul också. Här hittar ni recept.
 
I torsdags gick jag en långpromenad, pratade med Sara W i telefon och köpte en tomtelatte på Espresso House. Var en riktigt mysig dag trots urtråkigt novemberväder.
 
Väl hemma slängde jag mig på soffan och tittade på Bachelor. Viktigt att vila också!
 
I torsdagskväll lagade jag en räkpasta på resterna från räkmackorna vi gjort dagen innan.
 
Det blev fredag och jag åt croissant till frukost.
 
Nima höll koll så att Västra Hamnen skötte sig.
 
Jag gjorde mig i ordning för dagen.
 
Tog på mig min svarta fodralklänning, en gammal blus från KappAhl och ett diadem från H&M.
 
Sen mötte jag upp Tesse och Moa på Malmö C! De kom ner från Bromölla för att umgås med mig innan bebisen kommer <3 Vi åt lunch på Välfärden, fikade och lekte på en lekplats i närheten av vår lägenhet.
 
Sedan blev det lördag och helg, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0