Fredag & Söndag: kontorsdag, Riket och boule

Vi ska kika på min fredag och söndag!
 
Fredag
I fredags skulle jag in till kontoret och sedan äta middag ute. Rotade därför fram något i garderoben som jag kände mig ganska fin i. Det här med att klä upp sig när man är höggravid är inte det enklaste.
 
Det var strålande sol och fantastiskt höstväder.
 
Hej mitt fina kontor! Älskar att hänga här med mina kollegor.
 
Så jobbelijobbade jag och när klockan blev 15 var det dags för after work. Det bjöds på godis, tårta, pizza och bubbel. De hade till och med köpt in alkoholfritt bubbel vilket gjorde mig extra glad. Känns lyxigt när man inte kan dricka alkohol.
 
Vid 17 vinkade jag hej då till mina kollegor och traskade ner på stan. Klänningen är gammal och kommer från Lindex.
 
Jag gick ett stenkast bort mot Davidshallstorg.
 
Och satte mig på Riket där jag, Amanda och Desirée skulle äta middag. Jag beställde en lemonad i väntan på tjejerna.
 
Sedan var det dags att äta! Riket har mellanrätter och min första rätt var brysselkål med riven hårdost, nötter, russin och chili. Mycket gott.
 
Rätt nummer två blev torsk med pumpa, ingefära och syltad lök. Mmmm. Jag beställer ofta fisk på restaurang då vi sällan lagar det hemma.
 
Och till efterrätt – vaniljpannacotta med hallon, chokladcrunch och basilikaolja. Mäktig men förvånansvärt god. Vid 20-tiden kramade jag mina kompisar hej då och tog bussen hem. Somnade i soffan framför Idol i vanlig ordning. Fint att få hänga ute en stund.
 
Söndag
På lördagen var jag och Dan på dop, men det tar vi i ett separat inlägg. Istället ska vi kika på vår söndag! Klockan 11 tog vi bussen ner till stan för att träffa Carro och Johan.
 
Vi skulle boula på Boulebaren.
 
Boula är faktiskt rätt kul, jag gillar det. Kan tänka mig att jag skulle sitta på Boulebarens uteservering i sommar med bebis i vagnen och boular samtidigt som bebisen sover. Om jag romantiserar småbarnslivet? Något kanske.
 
Efter boulen var det dags för lunch.
 
Jag och Carro åt gratinerad blomkål med pommes och bearnaise, medan Dan och Johan åt en steak sandwich med pommes.
 
Runt 14-tiden var vi klara, kramade Carro och Johan hej då och så gjorde jag och Dan några ärenden på stan.
 
Väl hemma höststädade vi balkongen och sedan slängde jag mig på soffan igen.
 
Två mycket fina och händelserika dagar!

Kommentarer
Postat av: Ajli Müller

Du lyckas alltid klä dig vackert tycker jag. Och oj, vad sugen jag blev på gratinerad blomkål. Jag brukar förresten också ofta beställa fisk eller skaldjur från restaurang, för att vi lagar det så sällan hemma. Jag älskar fisk, men tycker att jag är ganska dålig på att tillreda det. Men ska öva :)

Svar: Tack snälla!
Sofie Strandberg

2021-11-04 @ 10:39:06
URL: http://ajlimuller.com

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0