Paprikasoppa, Helsingborg och 30 dagar till BF

Tänk att förra veckan var jag inte magsjuk. Då levde jag utanför lägenhetens väggar och gjorde lite saker. Jag tänkte att vi skulle kika på det!
 
Dan drog ut en tand förra veckan och ville därför knappt äta något. Jag var snäll och gjorde rostad paprikasoppa efter Reginas recept. Åt tillsammans med tomatsalsa, riven ost och creme fraiche. MYCKET gott!
 
En annan dag tog vi råvarorna som blev över från soppan och gjorde en variant av pasta puttanesca. Också mycket gott.
 
Det blev fredag och jag skulle in på kontoret. Gjorde mig därför lite fredagsfin.
 
Lever i den här fodralklänningen just nu och har blusar till.
 
På kontoret blev vi bjudna på frukost från Välfärden och så hade vi vårt fredagsmorgonmöte. Efter mötet åkte jag och ett par kollegor till Helsingborg.
 
Det var Reginas sista dag på jobbet innan sin föräldraledighet, så vi skulle fira av henne med lunch på Creo.
 
Vi åt wallenbergare och peppade att Reginas bebis snart kommer <3
 
Kolla gulliga kollegor! Typiskt att jag inte fick en bild på Regina på hennes sista dag bara.
 
Efter lunchen fikade vi lite och jobbade, och sedan var det dags att köra hem till Malmö igen.
 
Väl hemma åt jag och Dan hemgjord pizza för 75:e gången på sistone. Det är så det blir när ICA säljer ut pizzakit mycket billigt. Och så tittade vi på Idol och jag somnade i soffan i vanlig ordning.
 
Något som var en milstolpe förra veckan var att det nu är mindre än en månad kvar till BF! Helt galet. Tiden har gått fort och långsamt samtidigt. Det känns som att jag varit gravid i 2 år och 2 månader på samma gång. Men jag är rätt trött på det nu. Det kommer säkert ta lång tid innan jag kommer känna mig som mig själv igen, men det ska ändå bli skönt att ha bebis utanför kroppen. Om än OTROLIGT läskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0