Helgen: gravidbyxor, egentid och brunch på Mygel

Fredag
Fredagen började med att jag och Dan supertidigt körde till tandläkaren i Löddeköpinge. Dan ska dra ut sina visdomständer och skulle göra en kontroll först. Varför går vi till tandläkaren i Löddeköpinge? Ja, det är en bra fråga.
 
Efteråt jobbade jag klart arbetsdagen och på eftermiddagen promenerade jag ner till stan för att göra lite ärenden. Är så trött på att vara gravid just nu och saknar verkligen mina kläder. Men så länge jag har på mig mina löparskor kan jag i alla fall gå en ordentlig runda, och det är ju något.
 
Lördag
Det blev lördag och jag gjorde mig redo för dagen.
 
Hade på mig nya byxor från Boob Design och en gammal blus från MQ. Jag ÄLSKAR byxorna och lever i dem just nu.
 
Strax efter 12 mötte jag upp min lillebror Carl och hans sambo Alice på Saluhallen. Vi skulle äta lunch och sedan strosa en runda på stan.
 
Vi åt på Poms mackor och tog en glass till efterrätt. Sedan hängde vi på stan tills klockan blev fem och det var dags att hålla kväll hemma.
 
På kvällen var jag ensam hemma eftersom Dan var iväg med sitt jobb. Jag beställde sushi och tittade på fjärde säsongen av Good Girls.
 
Söndag
Det blev söndag och jag skulle äta brunch med Desirée och Johanna på Mygel. Det var 18 grader varmt och jag hade på mig en fodralklänning från Åhléns och en ny skjorta från Wera.
 
Försöker verkligen att inte köpa så mycket kläder och det jag handlar ska jag kunna ha efter att jag har fött. Men seriöst, jag har nästan inget som passar just nu och någonting måste jag ju ha på mig.
 
Klockan 12 mötte jag och Johanna upp Desirée på Mygel.
 
Vi beställde in allt gott och åt mycket och länge.
 
Mygels fattiga riddare var helt galet goda. Stort tips!
 
Vi lyckades knipa ett bord ute i solen, men inne var det också mysigt.
 
Vid 14-tiden åkte jag hem igen och sedan körde jag och Dan till BabyWorld i Svågertorp.
 
Där kunde man prova en BabyBjörn i vuxenstorlek, haha. Och så köpte vi ett babynest och lite annat som jag ska visa er i ett eget inlägg.
 
Klart slut från helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0