Helgen med två kräftskivor

Fredag
Vi ska kika på vad jag gjorde förra helgen!
 
I fredags hade jag och Dan en mysig hemmakväll. Det har öppnat en ny asian fusion-restaurang i Dockan, i närheten av där vi bor och vi kände såklart att det måste vi prova. Vi köpte Banh Mi och delade på en bao bun. Mycket gott! Där kommer vi äta igen. Resten av kvällen tittade vi på en gammal Bäst i test-säsong och jag somnade i soffan.
 
Lördag
Vips blev det lördag! Jag bäddade sängen. Tycker det är så mysigt att göra det på helgen även om vi inte ska ha gäster. Känns så rent och städat då?
 
I alla fall! Jag skickade bild till min kompis Sarah för att visa att den långa gravidkudden jag lånat av henne och sover med varje natt fick vara med i bäddningen. Tycker nästan att den gav bäddningen en hotell-liknande känsla?
 
På kvällen hade jag och Dan bjudit in oss själva till mina föräldrar. De skulle äta kräftor, så vi hakade på!
 
Saknar ost så mycket just nu alltså. Jag köpte i alla fall med mig lite fransk bondost som jag kunde äta, men hade inte tackat nej till brie. Så umgicks vi med mamma och pappa tills klockan blev midnatt och det var dags att köra hem.
 
Söndag
Dagen efter skulle vi nämligen på kräftskiva igen, fast hemma hos Carro och Johan. En söndag tänker ni? Vad tusan! Ja, det blev så helt enkelt. Dessutom sågs vi redan klockan 14 för att utnyttja dagen så mycket som möjligt. Carro och Johan hade findukat.
 
Jag och Dan hade med oss svenska signalkräftor. Det är väl ändå de godaste? Vi åt mycket och länge.
 
Johan, Oscar, Niclas och Sixten. När jag hänger med mina vänner och deras barn längtar jag nästan ihjäl mig efter vår bebis. Tänk att vi också ska bli en liten familj!
 
Niclas, Sarah och lilla Sixten <3 Klockan 19 tackade vi för oss och körde hem till Malmö igen. Och så var helgen förbi.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej, vilken härlig helg!
Fanns Banh Mi och bao bun som glutenfritt(för visst äter du inte gluten)? Blev så sugen på att testa men jag är också glutenintolerant.

Svar: Hej! Ah, nej den här gången fuskade jag faktiskt och körde med gluten. Jag har IBS och är lite glutenkänslig, men är inte intolerant. Så just den fredagen fuskade jag, och det gick bra. Men försöker överlag undvika gluten!Tycker det är svårt att hitta take away som har glutenfritt :/ Men kanske kan man göra Banh Mi själv?
Sofie Strandberg

2021-09-06 @ 08:51:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0