Amningsrum på jobbet, bubbellunch på MJ's och middag i Helsingborg

Lite vad jag har hittat på den senaste tiden!
 
Förra veckan svängde jag inom jobbet och hälsade på ett par kollegor. Min kollega från England var här och henne vill jag ju träffa i verkligheten! Alltid så konstigt när man jobbat nära någon men aldrig träffat den i verkligheten. Det fick jag ju verkligen vara med om under pandemin.
 
I alla fall! Behövde amma och lånade kontorets vilorum. Så smidigt.
 
Frasse gillade mina kollegor och ville knappt gå hem <3
 
Det blev onsdag och jag och Sarah hade en dejt inbokad.
 
Frans klädde upp sig för lillördag i kläder från Lindex.
 
Och jag i tröja från & Other Stories.
 
Vi skulle skåla för Sarahs sista vecka som föräldraledig med en bubbellunch på MJ's. Vi har setts en gång i veckan sedan jag också gick på föräldraledighet och nu var det dags för Sarah att börja jobba igen.
 
Sarah och Sixten!
 
Frans sov under tiden jag åt, vilket jag tackade för.
 
Men sen var han med en sväng innan vi tackade för oss och gick en runda på stan.
 
I fredags vaknade den här lilla busungen pigg och glad klockan 08.
 
Jag gjorde mig redo för dagen i en klänning från H&M.
 
Sen gick vi på stan igen och gjorde lite ärenden. Hur många gånger är jag på stan en vecka? Vågar knappt räkna.
 
På eftermiddagen strök jag min nya duk och peppade inför påsk. Intog ett glas vin medan Dan lagade mat.
 
Firade fredag med boeuf bourguignon och Masked Singer på TV.
 
I lördags vaknade vi alldeles för tidigt efter en ganska stormig natt. Frans har lite problem med magen och vissa nätter har inte varit roliga. Men det verkar vända nu, vi håller tummarna!
 
Vi var bjudna på tacosmiddag hos min lillebror och hans sambo i Helsingborg. Helsingborg är en så fin stad!
 
Vi åt en vegansk chokladmousse gjord på kikärtsspad?! Helt sjukt gott.
 
Frasse somnade lite sent i pappas knä, men vad ska man göra när man är på ett nytt ställe och det finns så mycket att titta på.
 
En så mysig lördagskväll!
 
I söndags tog vi det väldigt lugnt. Gick en promenad, lekta med leksaker och sov middag på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0