Påskhelgen

Nu ska vi titta på min påskhelg!
 
Vi börjar med skärtorsdagen. Dan checkade ut tidigt från jobbet, vi städade och jag dukade med min nya gula duk och påskris.
 
Jag ställde fram snacks och mina loppisfyndade glas, för klockan 16.30 skulle Lars, Lina, Sarah och Niclas komma över. Var väldigt pepp på lite häng!
 
Jag bjöd på en aperitif på limoncello och cava. Liten men stark. Allt för att använda mina urfina glas.
 
Min familj <3 Sen tog jag inte fler bilder under skärtorsdagen, men vi beställde pizza och hängde tills klockan blev tolv. Kände mig bakis och trött dagen efter men var så värt.
 
På långfredagen var vi hemma hos Dans storebror Ola och hans familj. Tog nästan inga bilder men vi åt tacos och tittade på deras saltvattenakvarium. Frans tyckte fiskarna var så spännande.
 
Så blev det påskafton! Vi skulle fira min mammas 60-års dag med påskmiddag.
 
Mamma hade dukat långbord.
 
Och Frans var uppklädd i skjorta <3
 
Vi åt påskmiddag.
 
Och sedan öppnade mamma presenter.
 
Vid 20 var det dags för Frans att sova så vi gick ut en sväng med vagnen. Tänker så mycket på att jag själv vuxit upp på dessa gator och att jag nu rullar barnvagn här.
 
Efter en stund vaknade Frasse igen och då gosade han med mina syskon. Vid halv tolv var det dags för oss att köra hem.
 
Det blev söndag och påskdagen!
 
Vi hade absolut inget inplanerat och tog oss ut i det fina vädret.
 
Gick en långpromenad och njöt av våren.
 
På eftermiddagen drack vi ett glas rosé på balkongen, Frans sov i vagnen och på kvällen hängde vi hemma i TV-soffan.
 
Och det var vår påsk. Absolut en favorithögtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0