Förra veckan: Bad, Malmöfestivalen och fredagtacos

Häng med på vad jag hittade på förra veckan.
 
Vi börjar på måndagen! Det var svinvarmt, cirka 30 grader. Jag och Frasse var så varma. Vi gjorde oss i ordning tidigt och tog på oss minimalt med kläder.
 
Sen träffade vi Tatiana och Ester på stan för att äta lunch på Malmöfestivalen.
 
Tänk att jag förr har tänkt "Vem drar med sig en barnvagn till Malmöfestivalen??" och nu är jag den personen haha.
 
Vi köpte Banh mi och satte oss i skuggan i Slottsparken. Efter lunchen var vi helt slut av värmen, så vi vinkade hej då och gick hemåt.
 
Hemma lagade vi quinoarisotto med stekt svamp och sallad.
 
Och svalkade oss med ett bad på balkongen.
 
På tisdagen gjorde jag nog inte mycket, för har inget dokumenterat. Så vi hoppar till onsdagen! Fortfarande varmt men lite mer behagligt. Jag och Frans promenerade ner till Malmöfestivalen igen.
 
Vi mötte upp Carro och Oscar och handlade lunch. Den här gången blev det köttbullar med potatismos.
 
Det blev torsdag och jag och min granne Elise startade dagen med ett bad.
 
Sen höll vi oss hemma och på kvällen rullade vi ner till Malmöfestivalen igen. Dan följde med den här gången.
 
Vi mötte upp min syster och hennes sambo Hampus.
 
Vi åt festivaltacos.
 
Och förevigade kvällen med bilder.
 
När klockan närmade sig 20 gick vi hem genom stan igen.
 
Nu är det fredag! Morgonen var så stilla och fin och jag och Elise tog oss ett dopp igen.
 
Älskar att bo här.
 
På kvällen åt vi tacobowl efter att ha sett tips på Sanne Alexandras instagram. Vi åt med vit quinoa istället för bröd, blev jättegott!
 
Avslutade dagen med att titta partiledardebatter i soffan. Sen blev det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0