Måndag & tisdag: Morgonrutiner, strandhäng och San Greal

Häng med på min måndag och tisdag.
 
Varje morgon vaknar Frans någonstans runt 07-08. Vi går upp, byter blöja osv och äter sedan gröt till frukost. Sen hänger Frans på golvet med alla sina leksaker medan jag dricker kaffe framför nyhetsmorgon.
 
Älskling! Har ärvt den här urgulliga pyjamasen av en kollega.
 
I måndags gjorde jag oss i ordning innan jag sedan kilade iväg till psykologen. Det går ganska bra hos psykologen just nu, jag ser ljuset liksom. Det jobbiga är att jag hela tiden trillar tillbaka ner i svarta hål. Men jag jobbar på det och försöker kämpa tillbaka till vardagen. Det känns helt okej just nu i alla fall.
 
Det blev tisdag och vi startade morgonen på samma sätt.
 
T-shirt och gula leggins för Frasse den här dagen.
 
När det var dags för Frans att sova gick vi en promenad. I tisdags var det 23 grader varmt, vindstilla och sol.
 
1,5 månad kvar av sånt här mys, sen är det dags att jobba igen!
 
Var pepp och frågade min syster om hon ville komma och bada med mig. Det ville hon!
 
Lavendeln är så fin på vår gata just nu.
 
Så kom min syster vid 13.30 och så gick vi och badade vid Scaniabadet.
 
När vi badat klart sa vi hej då, gjorde oss i ordning och möttes sedan upp igen. Dan, jag, Frans, Hampus och min syster Sarah hade nämligen bokat bord på San Greal.
 
Beställde vin och tarte flambée med räkor och kräftor.
 
Och pommes med gruyere och parmesandipp.
 
Frasse hängde hos sin moster.
 
Och tyckte det var väldigt kul att trumma på bordet.
 
Hängde här tills klockan blev 20 och det var dags att gå hem. Vilken bra start på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0