Syskonmiddag, bröllopsdag och Skånes djurpark

Här kommer vad jag gjorde hela förra veckan i ett enda inlägg! Det var en fullspäckad vecka.
 
På tisdagen hade min lillebror Carl och hans sambo Alice kommit ner till Skåne från Stockholm. Jag träffade dem i stan för att äta lunch på Köket Lu.
 
Vi åt krispigt grillat sidfläsk och Frans fick prova min lillebrors nya (och helt för dyr för att sätta på en bebis huvud) hatt.
 
Sen gick jag en runda på stan. Köpte med mig chokladtårta hem eftersom alla mina syskon skulle komma hem till oss på middag.
 
Hem, lämna vagnen, ta selen och springa ner till Coop för att handla. Frans älskar att sitta framåtvänd i selen och titta på allt vi går förbi.
 
Sen kom mina syskon! Vi beställde sushi och drack vin.
 
Morbröder <3
 
Sen tittade vi på fotbollsmatchen där vi förlorade mot England, och så var tisdagen slut.
 
På onsdagen tog jag och Frans tåget till Kristianstad.
 
Vi åt lunch hos min mormor och så träffade jag mina kusiner och deras barn i Tivoliparken.
 
Sen tog vi tåget hem till Malmö igen.
 
För att fira bröllopsdag! Nu har jag och Dan varit gifta i tre år. Herregud vad snabbt tiden går. Vi åt bao buns.
 
Och dumplings och spenderade kvällen hemma framför TV:n.
 
På torsdagen körde vi till Skånes djurpark.
 
Sarah, Niclas och Sixten var med! Och Carro, Johan och Oscar också.
 
Vi tittade på djur.
 
Och åt medhavd matsäck. Det var så mysigt och perfekt väder att bara strosa runt i.
 
På fredagen gjorde vi inte mycket. Det var varmt och Frans somnade i min famn medan jag bar runt honom. Detta har typ inte hänt sen han var mycket mycket liten.
 
Men så blev det lördag och jag hade en tripp till Ullared inbokad. Hade på mig ett mysigt set från Sanne Alexandras märke.
 
Jag och min syster körde från Malmö, och min kusin Therese och min morbrors fru Pia körde från Sölvesborg. Så möttes vi i Ullared och åt lunch.
 
Handlade så många fina grejer! Mycket till Frans höstgarderob, men också ett och annat klädesplagg till mig själv. Köpte även tvättmedel, tvål och andra saker vi behövde hemma. Sen kom jag hem klockan 22 på kvällen och var helt slut.
 
På söndagen gjorde vi inte mycket. Vi gick en promenad längs med havet och bestämde oss sedan för att äta lunch på Kontrast by the sea.
 
Indiskt! Mmmm.
 
Och sen var den mycket långa och händelserika veckan slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0