Dagarna innan jul

Dags att titta på vad jag har gjort på sistone! Förra helgen var jag förkyld, så alla planer blev inställda och vi hängde bara hemma. Unnade oss en lång och mysig promenad i kylan på lördagen.
 
Malmö, som jag älskar dig. När kommer vi vara redo att flytta härifrån undrar jag ibland. Aldrig kanske.
 
I slotts- och kungsparken låg snön ännu kvar.
 
När vi var färdigpromenerade gick vi för att beställa hem sushi till middag. Medan vi väntade på maten gick Frans fram och tillbaka i restaurangen och vinkade till alla han kunde hitta. Han är så social denna lilla människa. STIRRAR ut folk på bussen och i mataffärren tills de till slut vinkar till honom och han kan glatt vinka tillbaka.
 
På söndagen gjorde vi inte mycket annat. Gick ut på lekplatsen och gungade bland annat.
 
Nu är det måndag! Jag gick upp med Frans, gav honom och mig själv frukost och tände ljus medan jag drack morgonkaffet.
 
Det var kaaallt och jag skulle in till kontoret. Hade på mig den här tröjan från Sanne Alexandra och en skjorta under.
 
Försökte ta bild med Frans. Hans pose-game är on fire just nu.
 
Klipp till onsdag när jag jobbade min sista dag innan julledigt. Har haft så mycket att göra, så har inte direkt tänkt på att dokumentera något. Men nu var det dags för semester!
 
Vi körde hem till mamma och pappa för att äta middag och träffa Carl och Alice som är nere från Stockholm. När klockan var 21 tänkte vi köra hem. "Vänta lite, jag behöver hjälp med att plocka in granen först" sa pappa. Och ja....
 
Det kan man ju förstå att han behövde för HERREGUD vad stor. Sjukaste jag sett. God jul!
 
Och de två senaste dagarna har vi tagit det lugnt här hemma. Jag och Frans har matchat i rött som sig bör och så har vi förberett lite inför julafton.
 
Hoppas ni mår bra och får en lugn och fridfull jul. Hur ni än firar den <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0