Frans kalashelg

Nu ska vi äntligen kika på Frans kalashelg!
 
Lördag
Vi gick upp tidigt på lördagen, pyntade lägenheten, städade och gjorde oss i ordning. Vi skulle ha öppet hus hela helgen. Kompisar var bjudna på lördagen och släkt och familj på söndagen.
 
Klockan 12 dukade vi fram och inväntade gäster.
 
Passade på att ta lite 1-års bilder så länge. Min klänning är från By Malina och Frans skjorta har han fått låna av sin kompis Alve.
 
På fikabordet hittade vi kalastårta, kladdkaka, chokladbollar, kardemummalängd, frukt och popcorn. Och kaffe och saft såklart.
 
Sen började det trilla in folk. Frans fick ett bollhav i present och det var väldigt populärt.
 
Massa fina kompisar!
 
Det var full rulle hela dagen och sedan avslutades det med lite kvällshäng med Henri, Regina och Frédéric.
 
Söndag
Det blev söndag och jag tog en kort promenad med en trött liten kille. Inte lätt att ha kalas.
 
Sen gjorde vi oss i ordning igen. Frans lånade ytterligare en skjorta av Alve.
 
Och min klänning kommer från & Other Stories.
 
Familjeselfie <3
 
I väntan på att gästerna skulle trilla in så lekte vi lite.
 
<3
 
Ny dag, nytt fikabord.
 
Men samma sorts bakverk.
 
En lite bättre bild på tårtan vi beställde från ICA Maxi. Den var väldigt fin och god, men alltså what's up med att de har lagt på en fotboll? Det var nämligen ingen fotboll på bilden på hemsidan när jag beställde den. Hade de lagt dit en fotboll om det skulle stått "Felicia 1 år" på tårtan istället? Eller passade de bara på pga fotbolls-VM? Så många frågor.
 
Chokladbollarna hade Dan bakat i veckan och de var mycket uppskattade.
 
Vid 12.30 kom mina kusiner Therese och Sanne och kusinbarnen Moa och Sam.
 
Sen började mer familj komma <3
 
Mina bröder skulle såklart testa bollhavet. Är inte jätteförvånad. Dock väldigt glad att min lillebror Carl och hans sambo Alice var nere från Stockholm och kunde vara med på kalaset!
 
Tvingade alla att ta familjebild. Älskar dem så!!
 
Och här har vi Frans kusiner Loke och Tova. När söndagens gäster hade åkt hem städade vi undan och sedan sjönk vi ner i soffan, aningen trötta. Kul med kalas, men jisses så kämpigt också.
 
Nu är han 1 år <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0