Lillejul och julafton 2022

Lillejulafton
Välkommen till den 23 december! I år hade vi inga planer på lillejulafton och det var så skönt. Vi visste att det skulle bli full rulle den 24, 25 och 26. Så vi tog det bara lugnt.
 
Jag letade fram en röd klänning som jag köpte på Gina Tricot förra året för att komma i julstämning.
 
Sen lekte vi lite hemma. Ett projekt 2023 är att göra Frans rum med barnvänligt. Han kan inte alls gå loss där inne just nu.
 
Så vi hänger mest i vardagsrummet.
 
Efter lunch var det dags att ge sig ut. Vi gick en promenad och sedan ner till en lekplats vid Slottsparken. Frans gungade och Dan blåste såpbubblor. Nöjd kille!
 
Sen gick vi hemåt igen och köpte med oss fika på vägen. Lussebulle var absolut en hit.
 
Jag ställde mig och bakade en saffranskladdkaka. Detta är en jättestor grej för jag hatar att baka. Det blir alltid dåligt. Men den här gången blev det bra! Gjorde efter detta recept.
 
På kvällen spelade jag och Dan bingolotto. Haha, vilka har vi blivit ens. Men det var mysigt! Kollade dock inte klart och gick lade oss klockan 22, men äsch. Tanken som räknas.
 
Julafton
Nu är det julafton! Den här lille killen fick ett julbad och peppade sedan med lite Arne Alligator på Youtube.
 
Jag gjorde mig julaftonsfin.
 
Och sen åkte vi hem till mamma och pappa vid 12-tiden. Frans var så glad i granen heh.
 
Frans kläder kommer från Lindex och min klänning är gammal från Second Female.
 
Efter jullunchen var det dags för Kalle såklart.
 
Sen gick vi en kort promenad och när vi var tillbaka delade vi ut julklapparna.
 
Min syster Sarah fick vara tomte haha.
 
Och så avslutade vi dagen med risgrynsgröt.
 
På juldagen gjorde vi om allt igen, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0