Lite från sistone

Vi har inte julpyntat så mycket i år eftersom vi har en liten kille som är överallt i lägenheten. Men adventsljusstakar har vi satt upp i alla fall! Det är så mysigt att tända dem direkt på morgonen när det fortfarande är mörkt ute.
 
En styck selfie på bussen på väg till kontoret. Finner ganska mycket glädje i att göra mig fin för att åka in till kontoret just nu.
 
En dag hade vi lite häng på jobbet och man skulle dekorera sitt eget pepparkakshus.
 
Så mycket fint och gott att dekorera med!!
 
Jag är kanske inte den mest kreativa själen. Men såhär blev mitt hus. "Oj vad färgglatt" sa Regina när hon fick se det, haha 🤷🏻‍♀️
 
Fick min Spotify Wrapped! Blev inte jätteförvånad över att Ed Sheeran dominerade min topp 5-lista. Har lyssnat så mycket på hans senaste album.
 
Var på julfest med jobbet (som ni ska få läsa mer om i ett eget inlägg) och var aningen trött dagen efter. Dan tog morgonen med Frans och sen hängde vi bara hemma resten av dagen.
 
Den finaste jag har <3
 
En söndagsmorgon tog vi en promenad och det var så kallt ute. Jag tror inte riktigt man ser på bilden, men havet var liksom varmare än luften så det RÖK från vattnet. Galet! Och häftigt.
 
Jag och Dan har börjat titta på White Lotus. Vi ligger lite efter i TV-serietittandet om vi säger så. En kväll poppade vi popcorn, tände ljus och tog fram julmusten. Var så taggad!! Klipp till att Frans vaknade 50 minuter senare och vi hann inte ens titta klart på ett avsnitt.
 
I tisdags var det Lucia och min kollega hade bakat den sjukaste jultårtan. Den innehöll mjuk pepparkaka och lingonmousse?! Lägg ägg säger jag bara.
 
I veckan blev jag förkyld. Jag har bara gått och väntat på det, för både Dan och Frans har varit förkylda. Så jag har mestadels jobbat hemifrån den här veckan. Men har fått hänga mycket med den här, så det har inte varit fy skam!
 
Lite smink botar vilken förkylning som helst.
 
Avslutar det här inlägget med vår urgulliga lilla Ewok <3 Badrocken fick han i födelsedagspresent av Regina, Frédéric och Henri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0