Måndag till torsdag: dålig sömn, cheesecakes och luggtrimning

Den här veckan har verkligen sprungit förbi. Sömnen har varit sådär om jag ska vara ärlig (vet att ni är jätteintresserade!! haha). Ena natten sover Frans hur bra som helst och andra natten vaknar han en gång i timmen.
 
Men jag har hittat på roliga saker ändå! Vi kikar.
 
Måndag
I måndags gjorde jag inte många knop. Frans somnade på den här kudden i mitt knä, så jag lyfte sedan över den till vår fåtölj. Han sov där hur länge som helst och jag sprang runt och fixade en massa saker i lägenheten.
 
Borde ha vilat lite själv men var för hög på koffein för att kunna det.
 
Tisdag
I tisdags var det strålande väder på vår promenad!
 
Vi tog en rejäl runda, njöt av solen och lyssnade på podd.
 
På eftermiddagen följde vi med Dan ner på stan på ett ärende och köpte sedan med oss banh mi hem till middag.
 
Onsdag
Det blev onsdag och vi vaknade klockan 08.30 som vanligt. Det är som att Frans bara bestämmer sig för nu är det dags att gå upp. Kan verkligen inte få honom att somna om vid den här tiden. Här ser ni förresten kaoset i vår säng: en miljon kuddar, en muslinfilt, lakan och ett extra underlag ifall Frans kissar/kräker i sängen.
 
Klockan 12.30 hade vi i alla fall en lunchdejt inbokad med Sarah och Sixten. Det ösregnade och vi gick till Graffiti Café här i Västra Hamnen.
 
Jag beställde en bakad potatis med skagenröra, mmmm.
 
Efter lunchen var vi sugna på fika. Det har öppnat ett nytt fikaställe här i närheten som heter Annes Cheesecake, så dit gick vi och köpte med oss cheesecakes och kladdkaka med oss hem.
 
Det var så sjukt gott och mäktigt. Kladdkakan var nog godast.
 
Vid 17-tiden åkte Sarah och Sixten hem igen och jag och Dan åt middag. På kvällen tänkte vi att vi skulle gå en promenad och tog på Frans sin teddyoverall.
 
Han är så söt i den!! Han var dock inte alls pepp på promenad så vi gick hem lika snabbt som vi gick ut.
 
Bättre att hänga hemma och göra olika magövningar för att träna nacken.
 
Torsdag
Igår gjorde vi inte mycket. Vi gick en promenad med vår granne och på eftermiddagen var jag hos frisören för att trimma luggen och sprang sedan en sväng på stan.
 
Frans var såhär söt i body från Lindex och byxor från Polarn och Pyret.
 
Idag är det fredag! 🎉

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0