De sista dagarna på jullovet

Nu är vi tillbaka i vardagen, eller jag är ju ledig men försöker ändå att hitta en vardag. Men förra veckan hade vår familj fortfarande jullov och såhär såg de dagarna ut.
 
Jag vaknade upp bredvid den här gullungen varje dag <3 Frans sover i sitt babynest i vår säng under nätterna. Framåt morgonen brukar han bli lite gnällig och då lägger jag honom bredvid mig så somnar han om.
 
Jag och Dan har gått många promenader och jag har köpt kaffe på Espresso House som färdkost. Är så glad över att jag kan gå långt igen utan att det gör ont i bålen. Mycket märklig känsla efter kejsarsnittet, kunde inte gå särskilt mycket utan att få ont i både ländrygg och magmusklerna. Allt skulle väl hitta sin funktion igen. Googlade jättemycket och alla skrev att det skulle kännas bättre efter en månad, och vips så blev det!
 
Eftersom Frans vill amma amma amma på kvällarna så sitter jag ofta fast i soffan. Dan har då skött all matlagning här hemma. En dag lagade han lax med rotfrukter i ugn.
 
En natt ville Frans inte sova alls. Vi har gett honom lite ersättning på kvällarna eftersom min mjölk inte riktigt har mättat då. Men när vi var på BVC så hade han gått upp så bra i vikt så de föreslog att vi skulle testa att fasa ut ersättningen och bara amma istället. Klipp till en mycket frustrerad Frans och två trötta föräldrar. Men vilken tur att i alla fall Frans kunde vila ut dagen efter..
 
Såhär ser många av mina middagar ut. Amma och äta samtidigt. Kan vara att jag har spillt ett och annat på mitt barn hehe.
 
Ny dag! Vi var hembjudna till Sarah och Niclas på fika. Tog en bild i garaget på väg till bilen.
 
Mmm, kladdkaka med fruktsallad, grädde och chokladbollar. GOTT. Sarah och Niclas bjuder alltid på så mycket gott.
 
Matkoma infann sig.
 
Dan fortsatte att laga mat. Vi har börjat göra goda grytor i vår Crock Pot.
 
Perfekt att bara sätta igång och sedan bege sig ut på promenad.
 
I fredags åt vi boeuf bourguignon som kokat i 7 timmar och ett glas rödvin.
 
I lördags var det strålande väder! Jag och Dan har umgåtts nästintill konstant i 6 veckor och kände båda två att vi behövde egentid. Jag tog Frans på en promenad och lyssnade på podd medan Dan hängde hemma.
 
Zzzzzz.
 
På kvällen serverade Dan en kycklinggryta som även den hade kokat i 7 timmar. Till det drack vi ett glas lördagsbubbel.
 
Och sen var jullovet slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0