En helg i Sölvesborg

Förra fredagen körde vi upp till min morbror Ola och hans familj i Sölvesborg, något som vi gör varje år i början av juli. Frans första visit till Sölvesborg!
 
Det regnade och åskade när vi kom upp och Ola och Pia dukade upp med middag i vardagsrummet. Det blev kycklingspett, stekt potatis, sallad och viiiin.
 
Vi satt länge och pratade om livet och sommaren. Frans somnade bums i vagnen och vi fick kvalitetstid.
 
Det blev lördag och Frans sov ända till klockan 08. Det tackar vi för.
 
Vi tog det rätt lugnt på dagen och sedan körde vi ut till Brygghuset Café & Art.
 
Där åt vi våfflor och hängde ute i solen. Ett väldigt mysigt fikaställe!
 
Sedan hem, göra sig i ordning inför kvällen och hänga på terrassen.
 
Min morbror fyllde nämligen år och det skulle firas med ett litet kalas. Det bjöds på smörgåstårta!
 
Och så anlände min mormor, min kusin Therese och hennes dotter Moa.
 
Två favoriter <3
 
Vi hängde ute tills klockan blev 21 sedan nattade vi Frasse och spelade spel tills det var dags att sova.
 
Det blev söndag! Vi åt frukost på terrassen och tog det väldigt lugnt. Satt och pratade länge och njöt av vädret.
 
Sen gick vi en promenad i solen innan det var dags för oss att köra hem till Malmö igen.
 
Tack Ola och Pia för en väldigt fin och mysig helg. Är så glad över att kunna komma upp till Sölvesborg varje sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0