Första dagen i Stockholm

I skrivande stund sitter jag på Malmö Bilcentrum och väntar på att min bil som är på service ska bli klar. Jag har alltså två timmar att slå ihjäl, perfekt tillfälle att blogga! Synd bara att det är 30 grader varmt idag och att en dag vid mammas och pappas pool hade varit perfekt.
 
Men nåväl, vi tar och kikar på vår första dag i Stockholm istället!
 
Förra torsdagen tog jag, Dan och Frans vårt pick och pack för att åka till Stockholm. Frans var pepp och glad som vanligt <3
 
Min lilla familj som ska ut på tur!

Resan upp gick jättebra. Frans tyckte det var kul att titta ut genom fönstret och underhöll sig med leksaker.
 
Dessutom sov han totalt 2 timmar av 4,5, perfekt! Annat var det resan hem när han absolut inte ville sova och var vaken nästan hela vägen, heh.
 
Klockan 12.30 var vi framme i huvudstaden, hurraaa! Semester!
 
Vi mötte upp min lillebror Carl och hans sambo Alice och gick till vårt hotell Scandic by Haymarket. Carl hittade ett piano direkt såklart det lilla musikgeniet.
 
När vi checkat in och lämnat vårt bagage var det dags för lunch. Vi gick till Scarpetta by Ingrosso.
 
Mmm, pastaaaa och vin.
 
Världens bästa Carl och Alice!
 
Dan, Frasse och jag.
 
Till efterrätt åt vi en väldigt god tiramisu. Sedan skulle Carl och Alice iväg på lite andra grejer och vi kramades hej då för nu.
 
Tillbaka till hotellet.
 
Vi busade i sängen och hängde lite.
 
Innan vi begav oss ut igen.
 
Så typiskt att vädret var så tråkigt just de tre dagarna vi var i Stockholm, men man kan inte få allt.
 
Så gick vi i lite butiker och jag besökte bland annat Adoores pop up-butik. Sen var första dagen i Stockholm slut! Somnade klockan 21 på grund av så trött efter resan upp. Men dagen efter blev det en heldag på Skansen, mer om det i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0