Vecka 28

Den här listan påbörjade jag innan jag fick operera gallblåsan och sedan slutförde jag den aldrig. Det blev sig liksom inte likt efteråt. Det är en lista på små saker som gör mig glad i vardagen:
  • Bädda sängen: Jag fattar att detta inte är det roligaste man har läst kanske. Men det ger mig ett sånt lugn när sängen är bäddad. Det är skönt att gå in sovrummet och se den redo för dagen. Det känns mindre stökigt här hemma liksom, i en annars ganska stökig lägenhet. Så varje morgon efter jag gjort mig i ordning så bäddar jag sängen.

  • Ta mig ut minst en gång om dagen: När jag gick på föräldraledighet så visste jag att jag skulle bli rastlös. Jag har väldigt svårt att bara sitta inne och inte göra någonting. Samtidigt har jag nu en bebis och kan inte hitta på vad som helst (även om det blir enklare ju mer Frans växer). Så när Dan började jobba igen efter vår gemensamma föräldraledighet satte jag upp ett riktmärke: Ta mig ut minst en gång om dagen. Det kan vara att bara gå en sväng runt kvarteret, gå ner till ICA och handla eller gå en långpromenad längs havet. Det spelar ingen roll, bara jag tar mig ut. Tycker det har varit så skönt och verkligen fått mig att må bra de dagar som varit lite extra jobbiga.

  • Planera in dejter med kompisar och familj: Ju äldre Frans blir desto enklare är det att hitta på saker. Jag försöker boka in små dejter med kompisar och familj i alla fall någon dag i veckan. Det är samma här att det inte behöver vara så avancerat. Gå en promenad, ta en kaffe, äta lunch. Men socialt utbyte är så viktigt för mig. Är tacksam för alla kompisar, familjemedlemmar och kollegor som hör av sig och vill ses <3 

Tycker listan stämmer än. Bäddar fortfarande sängen varje dag och måste gå ut minst en gång om dagen för att må bra.
 
På torsdag åker vi till Stockholm. Det ska bli så skönt att byta miljö, checka in på hotell och strosa i en stad som inte är vårt hem. Vi ska umgås med min bror och hans sambo Alice i tre hela dagar. Har en och annan turistsak inbokad och är pepp på att gå på restauranger. Och tänk, Frans första besök i huvudstaden!
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Har ni varit hemma tillsammans på heltid ända till nu alltså? Vill du inte berätta lite om det? Hur bestämde ni er för att göra så? Hur har det varit? Mvh, gravid i v 28 och med huvudet fullt av bryderier om föräldraledighetsplanering 😅

2022-07-15 @ 08:28:22

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0