Helgen: Kusinbesök, ensamlördag och Köpenhamn

Följ med på min helg!
 
Fredag
I fredags gjorde jag och Frasse oss i ordning för att få finbesök.
 
Min kusin Therese och hennes dotter Moa kom ner från Bromölla och hälsade på.
 
Moa och Frans är nästkusiner och Moa är så himla gullig mot Frans att jag dör. Hon är fyra år och tycker det är jättekul att leka med en liten bebis. Fattar absolut grejen med syskon, haha. Helt plötsligt är det någon annan som viftar leksaker framför Frans och underhåller honom.
 
Kul att hjälpa till att mata <3
 
Vi hängde i vår lägenhet och gick sedan ut på lekplatsen utanför. Tesse ska få en bebis i oktober! Längtar så tills den lille rackaren kommer. Vi avslutade kvällen med pizza innan Tesse och Moa tog tåget hem igen.
 
Lördag
Det blev lördag och vi började dagen med att träffa Jenny och Jacob på lekplatsen utanför vår lägenhet.
 
Det var första gången de träffade Frans och han fick en ursöt liten tiger.
 
Vid 12-tiden vinkade vi hej då till Jenny, Jacob och deras son Arvid och Dan åkte iväg på jobbfest. Jag och Frans hade därför en ensamlördag. Vi gick en sväng på stan.
 
Och på kvällen åt jag sushi och tittade på Naked Attraction. Ja, jag satt med skämskudde i knät hela tiden men det var samtidigt rätt underhållande. I alla fall för en ensamlördag hemma.
 
Söndag
Det blev söndag och jag klädde upp Frans i en boilersuit från Lindex.
 
Släng dig i väggen Maverick!
 
Vi gjorde oss i ordning för en spontan utflykt.
 
Till Köpenhamn! Dan hade varit där med sitt jobb dagen innan och tappat sin plånbok på en restaurang. Så vi åkte över för att hämta den. Kul och spontant ändå, trots en tråkig grej. Sarah och Niclas hängde dessutom med!
 
Dags för livets första besök i Köpenhamn.
 
Vi gick lite i butiker och strosade sedan ner till Nyhavn.
 
Mmm, Köpenhamn.
 
Den obligatoriska dyra lunchen i Nyhavn blev såklart panerad rödspätta.
 
Frans skulle ha sitt.
 
Sen åkte det här gulliga gänget hem till Malmö igen. Vilken fin helg det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0