Midsommarafton 2022

Dags att kika på hur vår midsommarafton såg ut! Jag och en taggad kille gjorde oss tjusiga. Jag i en klänning från Adoore och Frans i en sjömansdress från Lindex.
 
Vi tog tåget till Lund för att möta upp Regina och Frédéric och sedan tog vi bussen till Bjärred.
 
Hit! Till denna oas hos Carro och Johan.
 
Det var 28 grader varmt och inte ett moln på himlen.
 
Frédéric, Henri, Johan och Regina.
 
Gulle-Henri!
 
Dan och Frasse <3 Viktigt med vätska en dag som denna.
 
Efter vi druckit fördrink var det dags att knyta midsommarkransar.
 
I år bestod min av brudslöja och blåklint.
 
Såhär blev den. Rätt nöjd om jag får säga det själv.
 
Regina och jag.
 
Vid 15 var det dags för fika. Sarah och Niclas hade bakat en rabarberkladdkaka. Men ni hör ju så gott.
 
Sen tog vi familjebilder i trädgården! <3
 
Vi lekte lite lekar. Här är Lina precis innan vi skulle lägga mariekex i pannan och försöka få ner dem i munnen.
 
Frans kladdade ner sig och bytte om och vips hade Henri och Frans likadana outfits. Lägg aaaav vad gulliga.
 
Vid 19 åt vi middag. Allt från klassisk midsommarmat som sill, potatis och köttbullar till grillat.
 
Jag, Dan, Regina och Frédéric turades om att ha våra barn under middagen. Här låtsades jag att jag hade tvillingar, haha. 
 
Faster Lina!
 
Niclas är den enda mannen som kan bära Frans utan att han börjar gråta just nu (förutom Dan då). Det beror antagligen på att vi träffar Niclas, Sarah och Sixten cirka en gång i veckan. Men alla andra män tycker Frans är lite läskiga och börjar gråta så fort de kommer nära 😅
 
Sen lekte vi lekar, åt jordgubbar med glass och satt ute tills det blev mörkt. Jag avslutar det här inlägget med årets hoppbild! Klart slut på midsommarafton 2022.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0