Torsdag & lördag: Sommarens första grillning och Jesus Christ Superstar

Häng med på min torsdag och lördag förra veckan!
 
Torsdag
I torsdags var det Kristi Himmelsfärd och jag och Dan styrde bilen mot våra vänner Linnéa och Robin i Kågeröd. Det var ganska soligt och Linnea hade plockat blommor i sin trädgård till dukningen.
 
Våra vänner Sara och Ivan kom också dit och deras dotter Alma och Frans hängde på golvet med leksaker.
 
Bra att Frans får träffa andra bebisar och lära sig att dela på leksaker hehe.
 
Sara och jag har känt varandra sen vi var 5 år gamla och nu har vi fått barn med bara två månaders mellanrum. Roligt och knäppt när det blir så <3 Sara tog foto på mig med alla bebisar, haha. Frans och tvillingarna Ester och Alma.
 
Fina Linnéa och Alma!
 
Vi grillade för första gången den här sommaren, åt nypotatis och en god somrig sallad. Sen umgicks vi tills klockan började närma sig 21 och det var dags att köra hem. En mycket mysig dag!
 
Lördag
Två dagar senare var det lördag. Frans fyllde 6 månader och det firade han med att hänga i sitt aktivitetscenter.
 
Jag gjorde mig i ordning för att gå på föreställning. Var mycket pepp!! Hade på mig ett gammalt set från MQ.
 
Jag och Sarah H skulle se Jesus Christ Superstar med Peter Jöback och Ola Salo på Malmö Arena.
 
Vi började med lite vin innan showen. Eller, jag drack alkoholfritt eftersom jag gärna inte ska dricka alkohol nu 4 veckor efter operationen.
 
Föreställningen var jättebra! Ola Salo var bäst om jag får säga mitt.
 
När det var slut åkte vi hem till Sarah och Niclas och åt pizza. Jag åt en med mozzarella, skinka, svamp, oliver och kronärtskocka.
 
Mitt hjärtas gull-Frasse.
 
Sigge-Sixten!
 
När kidsen hade somnat bjöd Sarah och Niclas på en efterrätt med rabarberkompott. Mmm, somrigt och härligt.
 
Två finfina dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0