Fredag till söndag: familjehelg och Dans födelsedag

Välkommen till ett inlägg om min helg! Hade en mycket mysig helg där jag mest umgicks med min familj. Vi kikar.
 
Fredag
I fredags gjorde jag och Frans oss i ordning för en lugn dag. Vi gick en sväng på stan för att inhandla lite outfits till det kommande dopet.
 
Det blev den här klänningen till mig! Från Indiska.
 
Och dessa hängselbyxorna till Frasse. Från Lindex!
 
När vi kom hem gymmade vi lite och bakade sedan citronkladdkaka till dopet. Har gjort så många kladdkakor nu, orkar knappt mer haha.
 
På kvällen korkade vi upp en flaska bubbel, åt sushi och tittade på Talangfinalen.
 
Frasse powernappade i mitt knä.
 
Men sedan vaknade han till och vi "läste en saga" innan det var dags att sova för kvällen. Han tyckte mest den här boken var intressant för att den var färgglad, mjuk och prasslig haha.
 
Lördag
Det blev lördag och vi hade en familjedag inbokad.
 
Det var strålande väder och vi gick genom Slottsparken ner mot stan.
 
Väl på Triangeln gick vi på jakt efter en kavaj till Dan, sedan åt vi lunch innan vi promenixade hem igen. På kvällen lagade vi mat och hängde hemma.
 
Söndag
Det blev söndag och Dans födelsedag!
 
Jag gjorde mig fin i byxor och en tröja från MQ dagen till ära.
 
Frans var kalasfestlig i skjorta och blå scarves <3
 
Han dregglar så sjukt mycket just nu och försöker varje dag äta upp hela sin hand.
 
På eftermiddagen kom mamma och pappa förbi för att säga grattis till Dan och gosa med Frasse. Mormor!
 
Och morfar <3
 
På kvällen beställde vi mat från en indisk restaurang i närheten och tittade på den senaste Beck. Sen var helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0