Torsdag till söndag: Två luncher, vårväder och kalas i Kristianstad

Torsdag
I torsdags hade vi en lunch inbokad och då behövde man ju kamma håret och ta på sig rena kläder hehe.
 
Vi begav oss ut i solen. Frans somnar inte på studs i vagnen som han gjort tidigare. Nu vill han titta på saker och blir gärna lite gnällig först. Packade med lite leksaker för att underhålla honom.
 
Sen mötte jag upp Carro och Sarah och Sixten för lunch på The White Oak vid Värnhem. Vi pratade om vad som hänt på sistone och åt pannkakor till efterrätt. GOTT.
 
Sedan promenerade jag och Sarah in på stan.
 
Det var helt galet fint väder! Våren är det du som är på väg?
 
Fredag
Klipp till fredag! Jag gjorde mig fredagsfin och hade på mig en ny tröja från MQ.
 
Kände mig vårig och fin.
 
Jag och Frans gjorde inget särskilt på dagen. Vi gick en promenad, ringde en kompis och handlade mat. På kvällen öppnade jag och Dan en flaska bubbel och så tittade på vi Talang och Bäst i test.
 
Lördag
Det blev lördag och jag hade ytterligare en lunch inbokad. Jag och Desirée sågs på Saluhallen och beställde mat från Poms mackor.
 
Des och Frans <3
 
Och ja, jag hade samma tröja på mig som på fredagen.
 
På kvällen lös solen in i vardagsrummet.
 
Vi lagade rödvinspasta ur Sofia Woods senaste kokbok Darling pasta.
 
Åt tillsammans med mozzarella och persilja. Rödvinspastan var helt OK men tycker att några av Sofia Woods andra recept är godare.
 
Söndag
I söndags vaknade Frans klockan 07.30 i vanlig ordning. Han är som en klocka just nu och vaknar nästan samma tid varje dag. Vi körde till Kristianstad för att gå på kalas.
 
Min mormor fyllde nämligen 82. Hurraaaa!! Hon fick träffa och hålla Frans för första gången <3
 
Och medan alla åt tårta och sjöng för mormor satt jag här inne och ammade. Försöker påminna mig själv om att det här med amning och att känna sig låst är en begränsad period. Det kommer inte alltid vara såhär, och när det är över kommer jag säkert att sakna det. Dan var i alla fall gullig och kom in med en bit tårta till mig <3
 
När vi sedan skulle köra hem skrek skrek skrek Frans i baksätet och lugnade inte ner sig. Det slutade med att vi fick stanna vid ett raststopp, jag ammade och fick vagga honom till sömns innan vi körde vidare. Hatar att vara den som kör när han får sådana utbrott. Men this too shall pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0