Torsdagsprat

God morgon!
 
Frans ligger och sover bredvid Dan och jag har smygit upp för att göra mig i ordning. Idag börjar min mammaträning! Är så pepp på det. Har dock lite ont i knät, men tror det ger med sig. Det är för att jag inte har stretchat ut lårmuskeln tillräckligt efter mina långpromenader. Då drar muskeln i knät och det gör ont och jag känner mig stel. Blir skärpning med sånt för min del! Behöver prioritera saker som får mig att må bra.
 
Den här veckan började riktigt kämpigt. Jag hade ganska mycket ångest och tänkte att om jag bakar lite till dopet så blir det bättre. Både för att hålla mig sysselsatt och för att känna att jag har förberett något. Men klipp till att kladdkakorna blev så dåliga? De blev torra och gick sönder när jag skulle frysa in. Jag är inte bra på att baka och har aldrig varit, så vet inte varför jag trodde att det skulle få mig att må bättre haha.
 
Men nu mår jag i alla fall bättre. Så länge jag ser till att Frans sover hyfsat bra så är han också på ganska bra humör.
 
På tal om ångest så har jag märkt att jag får en stor ångestvallning varje gång mjölken "rinner till" i brösten. Det kommer som ett brev på posten har jag märkt. Först en ordentlig vad-är-meningen-med-livet-ångest och sen känner jag mjölken. Nu vet jag i alla fall att det har med det att göra. Men de två sekunderna innan jag känner mjölken är inte rolig. Söker och letar efter vad som kan vara fel. Får först bara en NEJ-känsla, men sen förstår jag varför. Hoppas det går över.
 
Nu vaknade Frasse. Vi hörs lite senare. Ha en fin torsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0