Syrener, flaskmatning och Tekniska Muséet

Jag är sjukskriven som ni vet och Dan är föräldraledig. Så vi har lite kvalitetstid som familj om man nu kan kalla det så. Vi gör inte mycket om dagarna, men vi promenerar, lagar mat och umgås. Försöker att inte tänka på att det bara är två veckor sedan jag blev opererad. Jag mår bra, men det är segt att jag behöver återhämta mig ytterligare en gång under den här föräldraledigheten. Imorgon är Frans 6 månader och nu är det inte längre någon tvekan om att han får bruna ögon <3
 
Vi har promenerat till Slottsparken och luktat på syrener. Nu har de nästan redan blommat över :(
 
Men det är så fint i Slottsparken nu. Snart är sommaren här!
 
En dag gick jag och Dan till Saluhallen och köpte glass. Åt en kula med nutellakrisp och en kula saltkola.
 
Jag har helt slutat amma nu och vi flaskmatar bara. Dels för att jag var borta från Frans i 5 dygn när jag låg på sjukhuset och bröstmjölken sinade ganska snabbt då, men också för att jag har gått på antibiotika sen jag kom hem och då har jag inte heller kunnat amma. Så det fick ta slut nu. Det gör inte mig något, det blev ett bra avslut för Frans och han älskar ersättningen. Det enda som är tråkigt är att jag inte fick "välja" själv. Men det är vad det är och på ett sätt blev det ett rätt okomplicerat avslut för oss båda.
 
Har tagit bilder på Frans när han sover för jag orkar inte så gullig han är. Han älskar den här elefantsnutten <3
 
En dag promenerade vi till Nguyen's Sandwiches i stan och köpte med oss banh mi hem. Gooott!
 
I onsdags skulle jag, Dan och Frans träffa Niclas och Sixten. Hade på mig en svart klänning och mysig kofta.
 
Vi gick till Tekniska Muséet! Första gången jag var där trots att jag snart bott i Malmö i sju år.
 
Frans älskade det.
 
Sixten var också pepp!
 
Annars har vi tittat på Keno.
 
Och igår var vi hos Linnea och Robin i Kågeröd, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer
Postat av: Paula

Min son har också snutte... eller snuttar skall jag tillägga. Han har haft 2 st som han alltid har. För 1 år sedan så började han även ha en till. De är väldigt viktiga för honom. Min son blir 8 år i år.

2022-05-28 @ 14:42:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0