Vecka 47

Den 1 december 2021 snöade det i Malmö. Det är ovanligt, för det är inte ofta det snöar i december i Skåne. Veckan innan hade det varit strålande sol och relativt varmt och nu var det iskallt och snö.
 
Jag låg på vårt rum inne på BB med en tre dagars bebis på bröstet och tittade ut genom fönstret. Jag hade svårt att röra mig efter kejsarsnittet och varje rörelse drog i magen. Dan var tvungen att åka hem till vår lägenhet, mata vår katt och hämta fler bebiskläder. Vi var ju inte förberedda på detta, att vi skulle stanna här så länge. På Instagram lade alla jag kände upp bilder på att de åkte pulka i den första snön. Äntligen är det jul skrev dem. Jag som älskar julen skickade ett sms till Dan och bad honom ta med julpyjamasen vi köpt till Frans. 
 
Nästa år blir det annorlunda sa jag till mig själv. Nästa år kan jag röra mig och då är jag inte på sjukhuset när första snön faller. Det gjorde ju egentligen ingenting, men just då var jag så skör.
 
Snart är det ett år sedan och i helgen föll första snön här i Malmö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0