Förra helgen: Babyshower, 1-års kalas och familjemiddag

Nu skruvar vi tillbaka klockan till helgen innan jag började jobba – alltså förra helgen. På lördagen skulle vi ha babyshower för min kusin Therese.
 
Vi samlades hemma hos hennes kompis Julia i Sölvesborg och dukade upp med bullar och fika.
 
Klockan 13 kom Tesse och hennes dotter Moa innanför dörren. ÖVERRASKNING ropade vi! Hon blev så glad och liiite chockad. Men ändå inte, haha.
 
Vi åt och pratade länge och sedan var det dags att öppna presenter.
 
Finaste kusin. Tvåbarnsmorsan! <3
 
Sen hängde vi fram tills klockan blev 17 och det var dags för mig att köra hem till Malmö igen. I ösregn, gulp. Men det gick bra.
 
Nu är det söndag. Vi gjorde oss fina för kalas.
 
Det var nämligen Almas och Esters 1-års kalas. Herregud, hur kan ett helt år ha gått redan? Sara hade bakat så mycket gott.
 
Sara och Alma.
 
Kidsen härjade runt i lokalen i vanlig ordning <3
 
En person som älskar kalas.
 
Vid 16-tiden tackade vi för oss och körde från Kågeröd till Helsingborg. Vi skulle hem till min lillebror på familjemidag. Vi har ett nytt koncept där vi ska ha familjemiddag en gång i månaden och vi turas om att hålla i dem. Kul! Min lillebror hade köpt både stol, tallrik och haklapp till Frans.
 
Dags för middag.
 
Christoffer och Annie bjöd på vegetarisk ramen med tofu, mango och chili. Mycket gott.
 
Och till efterrätt blev det kladdkaka. Så var helgen slut och även min föräldraledighet. På måndagen började jag jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0