Förra helgen: Fika i Staffanstorp, dahlior och höstmys

Vad jag ligger efter med bloggandet! Skärpning på mig. Nu ska vi i alla fall kika på hur förra helgen såg ut. Vi gick upp, åt frukost och tittade lite på Babblarna innan vi gjorde oss i ordning.
 
På eftermiddagen hade vi en fika inbokad hos Athena och Peter i Staffanstorp. De har ett så mysigt radhus.
 
Efter fikan tog vi en promenad i området. Det var en så fin höstdag!
 
Sen gick vi hem, lagade mat och hängde resten av kvällen. Vi brukar dela upp oss, att en lagar mat och den andra leker med Frans under tiden. Oftast är det Dan som lagar mat och jag som lattjar med Frans, hehe.
 
Nu är det söndag! Det var strålande höstväder med sol och ändå lite kyla. Det bästa ändå! Vi planerade en långpromenad och gick till Slottsträdgården.
 
Så fina dahlior där nu.
 
Sen gick vi längre in i Slottsparken och gungade på en lekplats.
 
Mitt hjärtas gull <3
 
Den här delen av hösten är så fin. Gula och röda löv på marken, inte för blåsigt och inte för kallt. Kom ihåg det här Sofie när det är grått och trist.
 
Sen gick vi hem, Dan lagade mat och jag och Frans övade med hans lära-gå-vagn. Sen var helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0