Första arbetsveckan

Så kom dagen då min föräldraledighet tog slut och det var dags att börja jobba igen. Jag hade ingen vidare ångest utan var ändå ganska taggad. Jag kände att det var dags att byta av. Även om jag älskar att hänga med Frans så var jag redo att ta tag i livet utanför hemmet. Men blir samtidigt chockad (och oroad?) över hur snabbt tiden går. 11 månader sa poff bara!
 
I vilket fall som helst, hade klänning och kavaj första dagen. Var PROPER i äkta Sofie-anda.
 
Något av det bästa med mitt jobb är att vi är så himla flexibla. Jag kan jobba på kontoret i Ängelholm, i Malmö och hemma. Jag är på kontoret cirka 2-3 dagar i veckan och annars hemma. När man jobbar hemma kan man gå ut och knipa en kram och en puss då och då <3
 
När jag jobbat klart mina dagar följer jag med Dan och Frans ut. Frans älskarrrr att gunga.
 
I tisdags fixade jag naglarna efter jobbet. De blev rosa den här gången.
 
Nu är det onsdag!
 
Och jag hängde på kontoret som ligger mitt i stan.
 
Jag och Dan försöker turas om att ta morgnarna, så att Dan har möjlighet att sova ut i veckan också. Men det är toppen om du inte vaknar före 07 Frans, tack på förhand.
 
Hösten är så fin nu. Älskar den här årstiden innan det blir helt mörkt och grått.
 
I fredags var det kontorsdag igen.
 
Promenerade min mysiga väg in.
 
Och när jag kom hem vid 17 var det någon som blev såhär glad <3 Sedan var det helg.

Kommentarer
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

När min son var i din sons ålder älskade han också att gunga. Minst 20 min fick jag stå och gunga honom innan han var nöjd. Min son älskar fortfarande att gunga han blir 8 år i år. Jag var likadan när jag var liten. Kunde gunga hur länge som helst 🥰

2022-10-14 @ 23:10:54
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0