Måndag till söndag: Bollhav, crossfit och ragu bolognese

Nu river vi av hela förra veckan i ett inlägg, så är jag i fas med bloggandet sen haha :) Min ångest har börjat leta sig tillbaka lite, men den är inte alls lika djup som tidigare och mycket mer hanterbar. Skönt. Jag avslutade måndagen med en lång och skön promenad i Västra Hamnen, helt själv! När hände det senast?
 
Här är det tisdag och jag tog en sista kram innan jag begav mig till kontoret.
 
Hade möte med min kollega Marcus och satte mig i vår verkstad på jobbet för alla andra rum var upptagna haha 🤷🏻‍♀️
 
Onsdag och jag fick åka iväg och fixa en grej med bilen. Verkstaden ringde och sa att de skulle göra någon undersökning (vi leasar bilen), så det var bara att köra iväg tidigt på morgonen och fixa det. Satt i deras soffa och jobbade nästan 2 timmar, KUL. Allt som har med att "fixa bilen" och göra är så tråkigt – sätta på vinter-/sommardäck, serva den, tanka den zzzznark.
 
Jobbade resten av dagen hemma. Han är så söt när han sitter och leker med sina små pusselbitar!!
 
På kvällen körde vi hem till Sarah, Niclas och Sixten för middag och vi skulle lämna tillbaka lite grejer som vi hade lånat. Vi åt thaimat från Linnea och Basilika, mmmm.
 
Sen lekte Sixten och Frans i Sixtens bollhav. Gullungar!
 
Torsdag och jag gick på crossfit med jobbet strax innan lunch. LÄGG AV vad svårt, men också kul? Hade träningsvärk i tre dagar efteråt. Tänker att det får bli min styrketräning en gång i veckan.
 
Sedan hem och jobba vidare. Jag och Frans sa hej till Regina bland annat. Mysigt att kunna jobba hemifrån och knipa en kram då och då <3
 
Tydligen tog jag ingen bild på fredagen, så nu är det lördag.
 
Vi hade bjudit hem ett par grannar som bor i samma hus som oss på middag.
 
Hade på mig en mycket skön klänning från &other stories.
 
Vi bjöd på Ragu Bolognese, eller spaghetti och köttfärsås. Men Ragu Bolognese låter finare.
 
Efter maten och efterrätt och lite vin spelade vi "När då då?". Älskar det spelet! Kan verkligen rekommendera.
 
På söndagen gjorde vi inte mycket. Vi städade, gick en promenad och gungade i vanlig ordning.
 
På kvällen tände vi ljus och tittade på Snabba Cash säsong 2. Så var veckan över!

Kommentarer
Postat av: Anna L

Hej,

Vet att alla har olika typer av ångest, så vill alltid vara försiktig med tips. Anders Hansen släppte en bok som hette ”Depphjärnan”. Att få mer förståelse för vad ångest är och hur man kan få bukt med den, kan hjälpa otroligt mycket och via hans bok fick jag personligen massor utav tips. Efter jag lyssnat på den boken, så har jag mycket lättare att hantera ångesten när den kommer, så tips! Som sagt, kanske inte hjälper alla men vill tipsa om den ändå! ☺️

Svar: Tack snälla <3
Sofie Strandberg

2022-10-21 @ 09:55:40
Postat av: slot 88

If some one wishes expert view regarding blogging then i
suggest him/her to go to see this web site, Keep up the good
job.

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0